A mi gĂĄzolajunk a legdrĂĄgĂĄbb
Â
HolnaptĂłl kĂŠt forinttal lesz olcsĂłbb a gĂĄzolaj â tudhattuk meg ismĂŠt nem hivatalos forrĂĄsbĂłl. A mĂşlt hĂŠten a Mol ĂŠppensĂŠggel nĂŠgy forintot emelt. SzakĂŠrtĂľk Ăşgy lĂĄtjĂĄk: a fĂľ hazai nagykereskedĂľ ezĂşttal a nemzetkĂśzi tĂľzsdĂŠk folyamatait kĂśvette. Az ĂźzemanyagokĂŠn amĂşgy nem volt mit: a nemzetkĂśzi benzin- ĂŠs gĂĄzolajtĂľzsdĂŠk dollĂĄrjegyzĂŠsĂĄrai a mĂşlt hĂŠten szinte meg sem rezdĂźltek. Ăm a forint jelentĂľsen erĂľsĂśdĂśtt a dollĂĄrhoz kĂŠpest. Eme logika alapjĂĄn ugyanakkor a Mol akĂĄr a benzin ĂĄrĂĄt is lejjebb vihette volna â vĂŠlik a szakĂŠrtĂľk. Pedig a benzintarifĂĄra rĂĄfĂŠrne az enyhĂźlĂŠs. MĂg a gĂĄzolaj nem hivatalos kĂśzĂŠpĂĄrĂĄt lapunk 375 forintra becsĂźli, a benzin literjĂŠĂŠrt ĂĄtlagosan 388 forintot kĂŠrnek. Ez ismĂŠt csĂşcsdĂśntĂŠsi kĂsĂŠrlet. Magasabb ĂĄtlagĂĄr, 389 forint 90 fillĂŠr csak mĂĄjusban, egyetlen hĂŠt erejĂŠig volt ismert.
HabĂĄr az orszĂĄg legdrĂĄgĂĄbb kĂştjai az ĂĄtlagnĂĄl sokszor tĂŠnyleg 15-20 forinttal drĂĄgĂĄbbak, lapunk felmĂŠrĂŠse szerint a hĂradĂĄsok â mĂĄjushoz hasonlĂłan â ismĂŠt kissĂŠ elĂľreszaladtak a 400 forint feletti tarifa bejelentĂŠsĂŠvel. A mĂĄjusi rekordok idejĂŠn szĂĄmos kĂşt 399,9 forintra â lĂŠnyegĂŠben 400 forintra â ĂĄllt be, de vĂŠgĂźl egyik sem merte kirakni oszlopĂĄra a 4-est. Most felmĂŠrĂŠsĂźnk szerint ugyanez a helyzet: tucatnyi jĂłl menĂľ mĂĄrkĂĄs kĂşt 399,9 forintos ĂĄrat hirdet. A 400 feletti benzinĂĄrrĂłl szĂłlĂł friss hĂreket az ĂĄltalunk ismert adatok megint csak nem tĂĄmasztjĂĄk alĂĄ.
A kĂşttĂĄrsasĂĄgok kimondva-kimondatlanul tehĂĄt Ăłdzkodnak a 4-es szĂĄmtĂłl â nyilvĂĄn mert egy ilyen lĂŠpĂŠs az egĂŠsz kĂştmĂĄrkĂĄra rossz fĂŠnyt vethet. A mĂĄjusi tapasztalatok alapjĂĄn a 400-as hatĂĄrt tĂŠnylegesen talĂĄn csak egy nagyobb benzinĂĄremelĂŠssel tĂśrnĂŠnk ĂĄt.
Ez ugyanakkor szakĂŠrtĂľk szerint elĂľbb-utĂłbb elkerĂźlhetetlen: az ilyen ĂśnmegtartĂłztatĂĄs hosszĂş tĂĄvon komoly pĂŠnzĂźgyi vesztesĂŠget okozhat a kutaknak. A benzinĂĄr RubiconjĂĄn vĂŠlhetĂľen tĂśbb mĂĄrka egyszerre lĂŠp majd ĂĄt, de ezzel nem arra cĂŠlzunk, hogy a hĂĄttĂŠrben esetleg egyeztetnĂŠnek errĂľl.
A Magyar AutĂłklub adatsora alapjĂĄn kĂŠszĂtett kimutatĂĄsunk szerint a tĂŠrsĂŠgben ismĂŠt MagyarorszĂĄg ĂźzemanyagĂĄrai a csĂşcstartĂłk. Igaz, a mĂĄsodik helyezett â szintĂŠn molos terĂźletnek szĂĄmĂtĂł â SzlovĂĄkiĂĄnĂĄl csak nĂŠhĂĄny fillĂŠrrel vagyunk drĂĄgĂĄbbak. Ausztria immĂĄr jĂłval leszakad, egĂŠszen a tĂśbb mint harmadĂĄval olcsĂłbb UkrajnĂĄig. Az ĂĄtlagos magyar gĂĄzolajtarifa literenkĂŠnt 18 forinttal magasabb, mint az utĂĄnunk kĂśvetkezĂľ SzlovĂĄkiĂĄban.
Az Ăźzemanyag-forgalom ekĂśzben alig vĂĄltozik. A KSH szerint tavalymĂĄjusban 12 szĂĄzalĂŠkkal kevesebb benzin fogyott, mint egy ĂŠvvel azelĂľtt. IdĂŠn ugyanekkor mĂĄr 1,7 szĂĄzalĂŠkos bĂľvĂźlĂŠst mĂŠrtek, de az elsĂľ Ăśt hĂłnap ĂĄtlaga kevesebb lett. A KSH szerint jĂşniusban egy ĂŠv alatt 12 szĂĄzalĂŠkkal nĂľtt, mĂg egy hĂłnap alatt 1,1 szĂĄzalĂŠkkal csĂśkkentek az ĂźzemanyagĂĄrak.
Csúcsbenzinár: 399,9
A mi gĂĄzolajunk a legdrĂĄgĂĄbb
Â
HolnaptĂłl kĂŠt forinttal lesz olcsĂłbb a gĂĄzolaj â tudhattuk meg ismĂŠt nem hivatalos forrĂĄsbĂłl. A mĂşlt hĂŠten a Mol ĂŠppensĂŠggel nĂŠgy forintot emelt. SzakĂŠrtĂľk Ăşgy lĂĄtjĂĄk: a fĂľ hazai nagykereskedĂľ ezĂşttal a nemzetkĂśzi tĂľzsdĂŠk folyamatait kĂśvette. Az ĂźzemanyagokĂŠn amĂşgy nem volt mit: a nemzetkĂśzi benzin- ĂŠs gĂĄzolajtĂľzsdĂŠk dollĂĄrjegyzĂŠsĂĄrai a mĂşlt hĂŠten szinte meg sem rezdĂźltek. Ăm a forint jelentĂľsen erĂľsĂśdĂśtt a dollĂĄrhoz kĂŠpest. Eme logika alapjĂĄn ugyanakkor a Mol akĂĄr a benzin ĂĄrĂĄt is lejjebb vihette volna â vĂŠlik a szakĂŠrtĂľk. Pedig a benzintarifĂĄra rĂĄfĂŠrne az enyhĂźlĂŠs. MĂg a gĂĄzolaj nem hivatalos kĂśzĂŠpĂĄrĂĄt lapunk 375 forintra becsĂźli, a benzin literjĂŠĂŠrt ĂĄtlagosan 388 forintot kĂŠrnek. Ez ismĂŠt csĂşcsdĂśntĂŠsi kĂsĂŠrlet. Magasabb ĂĄtlagĂĄr, 389 forint 90 fillĂŠr csak mĂĄjusban, egyetlen hĂŠt erejĂŠig volt ismert.
HabĂĄr az orszĂĄg legdrĂĄgĂĄbb kĂştjai az ĂĄtlagnĂĄl sokszor tĂŠnyleg 15-20 forinttal drĂĄgĂĄbbak, lapunk felmĂŠrĂŠse szerint a hĂradĂĄsok â mĂĄjushoz hasonlĂłan â ismĂŠt kissĂŠ elĂľreszaladtak a 400 forint feletti tarifa bejelentĂŠsĂŠvel. A mĂĄjusi rekordok idejĂŠn szĂĄmos kĂşt 399,9 forintra â lĂŠnyegĂŠben 400 forintra â ĂĄllt be, de vĂŠgĂźl egyik sem merte kirakni oszlopĂĄra a 4-est. Most felmĂŠrĂŠsĂźnk szerint ugyanez a helyzet: tucatnyi jĂłl menĂľ mĂĄrkĂĄs kĂşt 399,9 forintos ĂĄrat hirdet. A 400 feletti benzinĂĄrrĂłl szĂłlĂł friss hĂreket az ĂĄltalunk ismert adatok megint csak nem tĂĄmasztjĂĄk alĂĄ.
A kĂşttĂĄrsasĂĄgok kimondva-kimondatlanul tehĂĄt Ăłdzkodnak a 4-es szĂĄmtĂłl â nyilvĂĄn mert egy ilyen lĂŠpĂŠs az egĂŠsz kĂştmĂĄrkĂĄra rossz fĂŠnyt vethet. A mĂĄjusi tapasztalatok alapjĂĄn a 400-as hatĂĄrt tĂŠnylegesen talĂĄn csak egy nagyobb benzinĂĄremelĂŠssel tĂśrnĂŠnk ĂĄt.
Ez ugyanakkor szakĂŠrtĂľk szerint elĂľbb-utĂłbb elkerĂźlhetetlen: az ilyen ĂśnmegtartĂłztatĂĄs hosszĂş tĂĄvon komoly pĂŠnzĂźgyi vesztesĂŠget okozhat a kutaknak. A benzinĂĄr RubiconjĂĄn vĂŠlhetĂľen tĂśbb mĂĄrka egyszerre lĂŠp majd ĂĄt, de ezzel nem arra cĂŠlzunk, hogy a hĂĄttĂŠrben esetleg egyeztetnĂŠnek errĂľl.
A Magyar AutĂłklub adatsora alapjĂĄn kĂŠszĂtett kimutatĂĄsunk szerint a tĂŠrsĂŠgben ismĂŠt MagyarorszĂĄg ĂźzemanyagĂĄrai a csĂşcstartĂłk. Igaz, a mĂĄsodik helyezett â szintĂŠn molos terĂźletnek szĂĄmĂtĂł â SzlovĂĄkiĂĄnĂĄl csak nĂŠhĂĄny fillĂŠrrel vagyunk drĂĄgĂĄbbak. Ausztria immĂĄr jĂłval leszakad, egĂŠszen a tĂśbb mint harmadĂĄval olcsĂłbb UkrajnĂĄig. Az ĂĄtlagos magyar gĂĄzolajtarifa literenkĂŠnt 18 forinttal magasabb, mint az utĂĄnunk kĂśvetkezĂľ SzlovĂĄkiĂĄban.
Az Ăźzemanyag-forgalom ekĂśzben alig vĂĄltozik. A KSH szerint tavalymĂĄjusban 12 szĂĄzalĂŠkkal kevesebb benzin fogyott, mint egy ĂŠvvel azelĂľtt. IdĂŠn ugyanekkor mĂĄr 1,7 szĂĄzalĂŠkos bĂľvĂźlĂŠst mĂŠrtek, de az elsĂľ Ăśt hĂłnap ĂĄtlaga kevesebb lett. A KSH szerint jĂşniusban egy ĂŠv alatt 12 szĂĄzalĂŠkkal nĂľtt, mĂg egy hĂłnap alatt 1,1 szĂĄzalĂŠkkal csĂśkkentek az ĂźzemanyagĂĄrak.