BulgĂĄria kieshet a DĂŠli Ăramlat projektből. Ezt hivatalosan senki nem ĂĄllĂtja, nem hivatalosan viszont tĂśbb orosz forrĂĄsbĂłl is megerősĂtettĂŠk a lehetősĂŠget, rĂĄadĂĄsul az âalaphĂrből” is erre kĂśvetkeztet sok ĂşjsĂĄgĂrĂł. Ami tĂŠny: az orosz Gazprom arrĂłl tĂĄrgyalt a napokban RomĂĄniĂĄban, hogy az orszĂĄgon keresztĂźlvezet egy Ăşj tranzitvezetĂŠket, bővĂti meglĂŠvő vezetĂŠki kapacitĂĄsait ĂŠs tĂĄrolĂłkat is lĂŠtesĂt ott.
Â
Â
Az orosz Gazprom szĂĄmĂĄra csak Ăşgy van ĂŠrtelme Ăşj tranzitvezetĂŠket ĂŠpĂteni RomĂĄniĂĄn ĂĄt, ha az a cső az ĂĄltala egyĂŠbkĂŠnt is tervezett, DĂŠli Ăramlat vezetĂŠk rĂŠsze, kĂśvetkeztet a minapi bejelentĂŠs alapjĂĄn sok lap. Ha viszont RomĂĄniĂĄn keresztĂźl halad majd a cső, akkor nem lesz szĂźksĂŠg az egyĂŠbkĂŠnt betervezett bulgĂĄriai szakaszra, vagyis BulgĂĄria kieshet a projektből. RomĂĄnia persze Ăşgy is kaphatna tranzitvezetĂŠket, ha az csak egy kisebb kapacitĂĄsĂş leĂĄgazĂĄsa lenne a fővezetĂŠknek, de ezt az esĂŠlyt senki sem latolgatja. Főleg azĂŠrt nem, mert az orosz Kommerszant cĂmű napilapnak nem hivatalos forrĂĄsbĂłl megerősĂtettĂŠk, hogy megalapozott a BulgĂĄria RomĂĄniĂĄra valĂł cserĂŠlĂŠsĂŠre vonatkozĂł talĂĄlgatĂĄs. Ha belegondolunk, a lĂŠpĂŠs nem lenne meglepő, hiszen vĂŠgĂźl a kĂŠt ĂŠve MagyarorszĂĄgnak ĂgĂŠrt vezetĂŠki- ĂŠs tĂĄrolĂł beruhĂĄzĂĄs is SzerbiĂĄnĂĄl landol, MagyarorszĂĄgnak pedig az eredeti projekt tĂśredĂŠke jut. A hasonlat az EnergiaInfĂł informĂĄciĂłi szerint mĂĄr csak azĂŠrt is jĂł, mert Ăşgy tudjuk, ahogyan korĂĄbban a magyarorszĂĄgi illetĂŠkesekkel nem haladt a Gazprom vĂĄrakozĂĄsai szerint a beruhĂĄzĂĄs előkĂŠszĂtĂŠse, most BulgĂĄriĂĄban vannak gondok. Előreviheti tehĂĄt az Ăźgyet egy alternatĂv lehetősĂŠg felvillantĂĄsa.
Â
Az alternatĂvĂĄt komolyan vette a mĂŠdia, főleg azĂŠrt, mert mellette nem csak a tĂĄrgyalĂĄsokon bevethető nyomĂĄsgyakorlĂĄs szĂłl, hanem az is, mert ĂĄltala lezĂĄrhatĂł lenne a DĂŠli Ăramlat ĂŠs a Nabucco vezetĂŠkprojektek rivalizĂĄlĂĄsa. Az orosz lap nyomĂĄn a Reuters arra kĂśvetkeztet, hogy a Gazprom a DĂŠli Ăramlatba valĂł bevonĂĄssal igyekszik RomĂĄniĂĄt eltĂĄntorĂtani a NabuccĂłtĂłl, amelyben nem, hogy nincs orosz ĂŠrdekeltsĂŠg, de sikeres beindĂtĂĄsa ellene is lenne az orosz ĂŠrdekeknek. A DĂŠli Ăramlatba valĂł beszĂĄllĂĄsra vonatkozĂł felvetĂŠst a romĂĄniai vezetĂŠki tĂĄrsasĂĄg első embere cĂĄfolta, a NabuccĂłhoz valĂł kĂśtődĂŠst pedig az orszĂĄg miniszterelnĂśke erősĂtette meg. Az orszĂĄgcserĂŠre vonatkozĂł talĂĄlgatĂĄsok ettől nem szűntek meg.
Kanyargós Áramlat
BulgĂĄria kieshet a DĂŠli Ăramlat projektből. Ezt hivatalosan senki nem ĂĄllĂtja, nem hivatalosan viszont tĂśbb orosz forrĂĄsbĂłl is megerősĂtettĂŠk a lehetősĂŠget, rĂĄadĂĄsul az âalaphĂrből” is erre kĂśvetkeztet sok ĂşjsĂĄgĂrĂł. Ami tĂŠny: az orosz Gazprom arrĂłl tĂĄrgyalt a napokban RomĂĄniĂĄban, hogy az orszĂĄgon keresztĂźlvezet egy Ăşj tranzitvezetĂŠket, bővĂti meglĂŠvő vezetĂŠki kapacitĂĄsait ĂŠs tĂĄrolĂłkat is lĂŠtesĂt ott.
Â
Â
Az orosz Gazprom szĂĄmĂĄra csak Ăşgy van ĂŠrtelme Ăşj tranzitvezetĂŠket ĂŠpĂteni RomĂĄniĂĄn ĂĄt, ha az a cső az ĂĄltala egyĂŠbkĂŠnt is tervezett, DĂŠli Ăramlat vezetĂŠk rĂŠsze, kĂśvetkeztet a minapi bejelentĂŠs alapjĂĄn sok lap. Ha viszont RomĂĄniĂĄn keresztĂźl halad majd a cső, akkor nem lesz szĂźksĂŠg az egyĂŠbkĂŠnt betervezett bulgĂĄriai szakaszra, vagyis BulgĂĄria kieshet a projektből. RomĂĄnia persze Ăşgy is kaphatna tranzitvezetĂŠket, ha az csak egy kisebb kapacitĂĄsĂş leĂĄgazĂĄsa lenne a fővezetĂŠknek, de ezt az esĂŠlyt senki sem latolgatja. Főleg azĂŠrt nem, mert az orosz Kommerszant cĂmű napilapnak nem hivatalos forrĂĄsbĂłl megerősĂtettĂŠk, hogy megalapozott a BulgĂĄria RomĂĄniĂĄra valĂł cserĂŠlĂŠsĂŠre vonatkozĂł talĂĄlgatĂĄs. Ha belegondolunk, a lĂŠpĂŠs nem lenne meglepő, hiszen vĂŠgĂźl a kĂŠt ĂŠve MagyarorszĂĄgnak ĂgĂŠrt vezetĂŠki- ĂŠs tĂĄrolĂł beruhĂĄzĂĄs is SzerbiĂĄnĂĄl landol, MagyarorszĂĄgnak pedig az eredeti projekt tĂśredĂŠke jut. A hasonlat az EnergiaInfĂł informĂĄciĂłi szerint mĂĄr csak azĂŠrt is jĂł, mert Ăşgy tudjuk, ahogyan korĂĄbban a magyarorszĂĄgi illetĂŠkesekkel nem haladt a Gazprom vĂĄrakozĂĄsai szerint a beruhĂĄzĂĄs előkĂŠszĂtĂŠse, most BulgĂĄriĂĄban vannak gondok. Előreviheti tehĂĄt az Ăźgyet egy alternatĂv lehetősĂŠg felvillantĂĄsa.
Â
Az alternatĂvĂĄt komolyan vette a mĂŠdia, főleg azĂŠrt, mert mellette nem csak a tĂĄrgyalĂĄsokon bevethető nyomĂĄsgyakorlĂĄs szĂłl, hanem az is, mert ĂĄltala lezĂĄrhatĂł lenne a DĂŠli Ăramlat ĂŠs a Nabucco vezetĂŠkprojektek rivalizĂĄlĂĄsa. Az orosz lap nyomĂĄn a Reuters arra kĂśvetkeztet, hogy a Gazprom a DĂŠli Ăramlatba valĂł bevonĂĄssal igyekszik RomĂĄniĂĄt eltĂĄntorĂtani a NabuccĂłtĂłl, amelyben nem, hogy nincs orosz ĂŠrdekeltsĂŠg, de sikeres beindĂtĂĄsa ellene is lenne az orosz ĂŠrdekeknek. A DĂŠli Ăramlatba valĂł beszĂĄllĂĄsra vonatkozĂł felvetĂŠst a romĂĄniai vezetĂŠki tĂĄrsasĂĄg első embere cĂĄfolta, a NabuccĂłhoz valĂł kĂśtődĂŠst pedig az orszĂĄg miniszterelnĂśke erősĂtette meg. Az orszĂĄgcserĂŠre vonatkozĂł talĂĄlgatĂĄsok ettől nem szűntek meg.