A légi közlekedés üvegházhatású gáz-kibocsátási egysége, a bányászati koncesszió és a 10 százalékos lakossági energia-árcsökkentés is helyet kapott az energetikai törvényeket módosító előterjesztésben, amelyet 235 igen szavazattal, 5 ellenében, 74 tartózkodással fogadott el hétfőn az Országgyűlés.
A légi közlekedési kibocsátási egységeket – referenciaérték alapján – az Európai Bizottság osztja szét. Ennek egy részét ingyen kapják meg a légitársaságok, de tartalékolnak belőle a később belépő légitársaságoknak is. Az ingyenes kibocsátási egységeket az illetékes nemzeti miniszterektől kell igényelni, legalább 21 hónappal az érintett kereskedési időszak kezdetét megelőzően. A légi jármű üzembentartója köteles olyan nyilvántartást vezetni, amelyből nyomon követhető a jármű kibocsátása. Ennek a megsértése – végső soron – működési tilalommal járhat, amit az Európai Bizottság állapíthat meg. A magyar állam tulajdonában lévő, nem ingyenes kibocsátási egységek árverésen cserélnek gazdát.
A bányatörvény módosítása a kutatási koncessziót legfeljebb 4 évben szabja meg. Ez egyszer a felével meghosszabbítható, kivéve a geotermikus energia- és nem hagyományos eredetű szénhidrogén-kutatást, ahol két alkalommal, az eredeti kutatási időszak felével hosszabbítható meg a koncesszió. Zárószavazás előtt kerültek be a törvénybe azok a szabályok, amelyek a lakossági földgáz és villamos energia árának 10 százalékos csökkentéséhez szükségesek. A villamosenergia-törvény a kötelező átvételt, míg a földgáztörvény a hazai földgáz átvételét és árát, valamint a kapcsolt termelésszerkezet-átalakítási hozzájárulást szabályozza.
Energetikai törvényeket módosított a parlament
A légi közlekedés üvegházhatású gáz-kibocsátási egysége, a bányászati koncesszió és a 10 százalékos lakossági energia-árcsökkentés is helyet kapott az energetikai törvényeket módosító előterjesztésben, amelyet 235 igen szavazattal, 5 ellenében, 74 tartózkodással fogadott el hétfőn az Országgyűlés.
A légi közlekedési kibocsátási egységeket – referenciaérték alapján – az Európai Bizottság osztja szét. Ennek egy részét ingyen kapják meg a légitársaságok, de tartalékolnak belőle a később belépő légitársaságoknak is. Az ingyenes kibocsátási egységeket az illetékes nemzeti miniszterektől kell igényelni, legalább 21 hónappal az érintett kereskedési időszak kezdetét megelőzően. A légi jármű üzembentartója köteles olyan nyilvántartást vezetni, amelyből nyomon követhető a jármű kibocsátása. Ennek a megsértése – végső soron – működési tilalommal járhat, amit az Európai Bizottság állapíthat meg. A magyar állam tulajdonában lévő, nem ingyenes kibocsátási egységek árverésen cserélnek gazdát.
A bányatörvény módosítása a kutatási koncessziót legfeljebb 4 évben szabja meg. Ez egyszer a felével meghosszabbítható, kivéve a geotermikus energia- és nem hagyományos eredetű szénhidrogén-kutatást, ahol két alkalommal, az eredeti kutatási időszak felével hosszabbítható meg a koncesszió. Zárószavazás előtt kerültek be a törvénybe azok a szabályok, amelyek a lakossági földgáz és villamos energia árának 10 százalékos csökkentéséhez szükségesek. A villamosenergia-törvény a kötelező átvételt, míg a földgáztörvény a hazai földgáz átvételét és árát, valamint a kapcsolt termelésszerkezet-átalakítási hozzájárulást szabályozza.