Az orosz Gazprom OlaszorszĂĄgot vĂĄlasztja Ausztria helyett a DĂŠli Ăramlat fĹ nyomvonalĂĄnak orszĂĄgakĂŠnt. Ezt egy Gazprom-forrĂĄs kĂśzĂślte, arra hivatkozva, hogy az EU megakadĂĄlyozta, hogy az orosz cĂŠg AusztriĂĄban 50 szĂĄzalĂŠkos rĂŠszt vĂĄsĂĄroljon a KĂśzĂŠp-eurĂłpai GĂĄzelosztĂł KĂśzpontban (CEGH), amelyre az EU ĂĄltal tĂĄmogatott rivĂĄlis vezetĂŠkprojekt, a Nabucco is szemet vetett.
A Reutersnek szerdĂĄn nyilatkozĂł Gazprom-forrĂĄs szerint Ăgy AusztriĂĄn keresztĂźl nem lesz gĂĄztranzit, csak egy leĂĄgazĂĄs szĂĄllĂt majd gĂĄzt az orszĂĄgba. A forrĂĄs azt is elmondta, hogy a DĂŠli Ăramlat vĂŠgĂĄllomĂĄsa OlaszorszĂĄgban lesz inkĂĄbb, mint KĂśzĂŠp-EurĂłpĂĄban. A Gazprom szĂłvivĹje nem kommentĂĄlta a Reuters ĂŠrtesĂźlĂŠsĂŠt. A Gazprom DĂŠli Ăramlattal kapcsolatos ĂĄllĂĄspontja egy nappal korĂĄbban kĂśrvonalazĂłdott, hogy csĂźtĂśrtĂśkĂśn BrĂźsszelben megkezdĹdne az EU-orosz csĂşcs, ahol a kĂŠtoldalĂş kereskedelmi kapcsolatok kerĂźlnek gĂłrcsĹ alĂĄ. A DĂŠli Ăramlat projektben a Gazpromnak 50 szĂĄzalĂŠka van, az olasz ENI 20, a francia EDF ĂŠs a nĂŠmet Wintershall 15-15 szĂĄzalĂŠkot birtokol.
A DĂŠli Ăramlat gĂĄzvezetĂŠk a korĂĄbbi tervek szerint a Fekete-tengeren ĂĄt BulgĂĄriĂĄba, onnan SzerbiĂĄba, MagyarorszĂĄgra, SzlovĂŠniĂĄba, AusztriĂĄba ĂŠs Ăszak-OlaszorszĂĄgba vezetett volna, leĂĄgazĂĄsai HorvĂĄtorszĂĄgba, MacedĂłniĂĄba, GĂśrĂśgorszĂĄgba ĂŠs TĂśrĂśkorszĂĄgba szĂĄllĂtanak majd gĂĄzt. A becsĂźlt ĂŠpĂtĂŠsi kĂśltsĂŠg 15,5 milliĂĄrd eurĂł, ennek kĂŠtharmadĂĄt emĂŠszti fel a tenger alatti vezetĂŠkrĂŠsz ĂŠpĂtĂŠse. Az Ăźzembe helyezĂŠst 2013 decemberĂŠre tervezik, a vezetĂŠk indulĂĄskor ĂŠvi 15,75 milliĂĄrd kĂśbmĂŠter gĂĄzt szĂĄllĂt majd, de 2018-ban teljes kapacitĂĄsa mĂĄr ĂŠvi 63 milliĂĄrd kĂśbmĂŠter lesz.
Â
A Gazprom ejti Ausztriát
 Az orosz Gazprom OlaszorszĂĄgot vĂĄlasztja Ausztria helyett a DĂŠli Ăramlat fĹ nyomvonalĂĄnak orszĂĄgakĂŠnt. Ezt egy Gazprom-forrĂĄs kĂśzĂślte, arra hivatkozva, hogy az EU megakadĂĄlyozta, hogy az orosz cĂŠg AusztriĂĄban 50 szĂĄzalĂŠkos rĂŠszt vĂĄsĂĄroljon a KĂśzĂŠp-eurĂłpai GĂĄzelosztĂł KĂśzpontban (CEGH), amelyre az EU ĂĄltal tĂĄmogatott rivĂĄlis vezetĂŠkprojekt, a Nabucco is szemet vetett.
A Reutersnek szerdĂĄn nyilatkozĂł Gazprom-forrĂĄs szerint Ăgy AusztriĂĄn keresztĂźl nem lesz gĂĄztranzit, csak egy leĂĄgazĂĄs szĂĄllĂt majd gĂĄzt az orszĂĄgba. A forrĂĄs azt is elmondta, hogy a DĂŠli Ăramlat vĂŠgĂĄllomĂĄsa OlaszorszĂĄgban lesz inkĂĄbb, mint KĂśzĂŠp-EurĂłpĂĄban. A Gazprom szĂłvivĹje nem kommentĂĄlta a Reuters ĂŠrtesĂźlĂŠsĂŠt. A Gazprom DĂŠli Ăramlattal kapcsolatos ĂĄllĂĄspontja egy nappal korĂĄbban kĂśrvonalazĂłdott, hogy csĂźtĂśrtĂśkĂśn BrĂźsszelben megkezdĹdne az EU-orosz csĂşcs, ahol a kĂŠtoldalĂş kereskedelmi kapcsolatok kerĂźlnek gĂłrcsĹ alĂĄ. A DĂŠli Ăramlat projektben a Gazpromnak 50 szĂĄzalĂŠka van, az olasz ENI 20, a francia EDF ĂŠs a nĂŠmet Wintershall 15-15 szĂĄzalĂŠkot birtokol.
A DĂŠli Ăramlat gĂĄzvezetĂŠk a korĂĄbbi tervek szerint a Fekete-tengeren ĂĄt BulgĂĄriĂĄba, onnan SzerbiĂĄba, MagyarorszĂĄgra, SzlovĂŠniĂĄba, AusztriĂĄba ĂŠs Ăszak-OlaszorszĂĄgba vezetett volna, leĂĄgazĂĄsai HorvĂĄtorszĂĄgba, MacedĂłniĂĄba, GĂśrĂśgorszĂĄgba ĂŠs TĂśrĂśkorszĂĄgba szĂĄllĂtanak majd gĂĄzt. A becsĂźlt ĂŠpĂtĂŠsi kĂśltsĂŠg 15,5 milliĂĄrd eurĂł, ennek kĂŠtharmadĂĄt emĂŠszti fel a tenger alatti vezetĂŠkrĂŠsz ĂŠpĂtĂŠse. Az Ăźzembe helyezĂŠst 2013 decemberĂŠre tervezik, a vezetĂŠk indulĂĄskor ĂŠvi 15,75 milliĂĄrd kĂśbmĂŠter gĂĄzt szĂĄllĂt majd, de 2018-ban teljes kapacitĂĄsa mĂĄr ĂŠvi 63 milliĂĄrd kĂśbmĂŠter lesz.
Â