MikĂśzben magyar kĂźldĂśttsĂŠg tĂĄrgyal az ĂŠpĂtendő Nabucco gĂĄzvezetĂŠk betĂĄplĂĄlĂĄsi pontja kĂśzelĂŠben lĂŠvő orszĂĄgokba, ma vĂĄrhatĂłan pont kerĂźl a rivĂĄlis DĂŠli Ăramlat vezetĂŠkprojekt tervĂŠre az orosz Gazprom ĂŠs az olasz Eni kĂśzĂśtt.
 Az orosz Gazprom ĂŠs partnere, az olasz Eni ma vĂĄrhatĂłan olyan szerződĂŠst Ăr alĂĄ, amellyel rĂśgzĂtik a DĂŠli Ăramlat nĂŠven ismerttĂŠ vĂĄlt gĂĄzvezetĂŠk beruhĂĄzĂĄs rĂŠszleteit. A 900 kilomĂŠteres cső a Fekete-tengeren ĂĄt, a bolgĂĄr partok mentĂŠn ĂŠrnĂŠ el AusztriĂĄt, SzlovĂŠniĂĄt ĂŠs OlaszorszĂĄgot. MegĂŠpĂtĂŠse 10 milliĂĄrd eurĂłba kerĂźlne, kapacitĂĄsĂĄt ĂŠvi 30 milliĂĄrd kĂśbmĂŠterre tervezik. A gĂĄzt az Eni azon oroszorszĂĄgi gĂĄzmezőjĂŠről szĂĄllĂtanĂĄ EurĂłpĂĄba, amelyet korĂĄbban a csődbevitt Jukosz orosz olajcĂŠg Ăźzemeltetett.
Elemzők korĂĄbban Ăşgy ĂŠrtĂŠkeltĂŠk a beruhĂĄzĂĄs tervĂŠt, mint amivel a Gazprom rivĂĄlist akar tĂĄmasztani a Nabucco gĂĄzvezetĂŠknek. UtĂłbbi ugyanis az orosz terĂźleteket elkerĂźlĂŠsĂŠvel hozna EurĂłpĂĄba kĂśzĂŠp-ĂĄzsiai gĂĄzt, vagyis az orosz cĂŠg nem csak a tranzitbĂłl esne ki, de EurĂłpa “elvĂĄsĂĄrolnĂĄ előle” azt a gĂĄzt is, amelyet eddig az ő kĂśzvetĂtĂŠsĂŠvel kaptak meg a fogyasztĂłk.
A Nabucco ĂŠpĂtĂŠsĂŠre lĂŠtrehozandĂł projektnek tagja a magyar Mol is, melynek vezetője KĂłka JĂĄnos gazdasĂĄgi miniszterrel hĂĄrom napos Ăştra indult azokba az orszĂĄgokba, ahonnan a gĂĄz vĂĄrhatĂł.
Beelőzhet a Déli Áramlat
MikĂśzben magyar kĂźldĂśttsĂŠg tĂĄrgyal az ĂŠpĂtendő Nabucco gĂĄzvezetĂŠk betĂĄplĂĄlĂĄsi pontja kĂśzelĂŠben lĂŠvő orszĂĄgokba, ma vĂĄrhatĂłan pont kerĂźl a rivĂĄlis DĂŠli Ăramlat vezetĂŠkprojekt tervĂŠre az orosz Gazprom ĂŠs az olasz Eni kĂśzĂśtt.
 Az orosz Gazprom ĂŠs partnere, az olasz Eni ma vĂĄrhatĂłan olyan szerződĂŠst Ăr alĂĄ, amellyel rĂśgzĂtik a DĂŠli Ăramlat nĂŠven ismerttĂŠ vĂĄlt gĂĄzvezetĂŠk beruhĂĄzĂĄs rĂŠszleteit. A 900 kilomĂŠteres cső a Fekete-tengeren ĂĄt, a bolgĂĄr partok mentĂŠn ĂŠrnĂŠ el AusztriĂĄt, SzlovĂŠniĂĄt ĂŠs OlaszorszĂĄgot. MegĂŠpĂtĂŠse 10 milliĂĄrd eurĂłba kerĂźlne, kapacitĂĄsĂĄt ĂŠvi 30 milliĂĄrd kĂśbmĂŠterre tervezik. A gĂĄzt az Eni azon oroszorszĂĄgi gĂĄzmezőjĂŠről szĂĄllĂtanĂĄ EurĂłpĂĄba, amelyet korĂĄbban a csődbevitt Jukosz orosz olajcĂŠg Ăźzemeltetett.
Elemzők korĂĄbban Ăşgy ĂŠrtĂŠkeltĂŠk a beruhĂĄzĂĄs tervĂŠt, mint amivel a Gazprom rivĂĄlist akar tĂĄmasztani a Nabucco gĂĄzvezetĂŠknek. UtĂłbbi ugyanis az orosz terĂźleteket elkerĂźlĂŠsĂŠvel hozna EurĂłpĂĄba kĂśzĂŠp-ĂĄzsiai gĂĄzt, vagyis az orosz cĂŠg nem csak a tranzitbĂłl esne ki, de EurĂłpa “elvĂĄsĂĄrolnĂĄ előle” azt a gĂĄzt is, amelyet eddig az ő kĂśzvetĂtĂŠsĂŠvel kaptak meg a fogyasztĂłk.
A Nabucco ĂŠpĂtĂŠsĂŠre lĂŠtrehozandĂł projektnek tagja a magyar Mol is, melynek vezetője KĂłka JĂĄnos gazdasĂĄgi miniszterrel hĂĄrom napos Ăştra indult azokba az orszĂĄgokba, ahonnan a gĂĄz vĂĄrhatĂł.