A nagy japán tengeri szállítmányozók 90 új, a cseppfolyós földgáz (LNG) szállítására alkalmas tankerhajót akarnak megrendelni 2020-ig. A hajók összesen nagyjából 17,6 milliárd dollárba kerülhetnek és az Ázsiában növekvő LNG igényt szeretnék kielégíteni velük.
2012-ben világszerte 250 millió tonnát tett ki az LNG kereskedelem, de 2020-ra ez 400 millió tonnára emelkedhet. A cseppfolyós földgáz iránti igény nőni fog Kínában, Dél-Koreában, és a nukleáris energiától elforduló Japánban is. Japán második legnagyobb tengeri szállítmányozója, a Mitsui O.S.K. 2020-ra 70-ről 110-re emelné az LNG szállításra alkalmas tankereinek számát. Ugyanabban az időszakban a Nippon Yusen 70-ről 100-ra bővítené a flottáját, míg a Kawasaki Kisen Kaisha 20 új tankerhajót akar rendelni az évtized végéig.
“Csak azután fogunk rendelést leadni (a tankerekre), miután már szerződtünk az LNG partnereinkkel, akik egyaránt lehetnek termelők vagy vásárlók” – nyilatkozott a Mitsui egyik céges tisztviselője a Reuters hírügynökségnek. A tisztviselő szerint a megrendelt tankerek száma változhat attól függően, hogy mikor és hány atomerőművet indítanak újra Japánban.
Japán a világ legnagyobb LNG importőre, ahol az elmúlt években folyamatosan növekedett a cseppfolyó földgáz behozatala. A földgázt az áramfejlesztésre használják, hogy pótolják a 2011 óta, a fukusimai atombaleset miatt biztonsági óvintézkedésből leállított atomerőművek kieső termelését. A nukleáris energia korábban a japán áramtermelés 30 százalékát adta.
Iparági források szerint egy LNG tankerhajó ára megközelítőleg 196 millió dollár. Ha véglegesítik a megrendeléseket, valószínű, hogy a szállítmányozók inkább japán banki hitelekre fognak támaszkodni a fizetésnél, és inkább japán hajógyártókat bíznak meg a megrendelésekkel, mint külföldieket.
Az LNG szállításban látják a jövőt a japán tengeri fuvarozók
A nagy japán tengeri szállítmányozók 90 új, a cseppfolyós földgáz (LNG) szállítására alkalmas tankerhajót akarnak megrendelni 2020-ig. A hajók összesen nagyjából 17,6 milliárd dollárba kerülhetnek és az Ázsiában növekvő LNG igényt szeretnék kielégíteni velük.
2012-ben világszerte 250 millió tonnát tett ki az LNG kereskedelem, de 2020-ra ez 400 millió tonnára emelkedhet. A cseppfolyós földgáz iránti igény nőni fog Kínában, Dél-Koreában, és a nukleáris energiától elforduló Japánban is. Japán második legnagyobb tengeri szállítmányozója, a Mitsui O.S.K. 2020-ra 70-ről 110-re emelné az LNG szállításra alkalmas tankereinek számát. Ugyanabban az időszakban a Nippon Yusen 70-ről 100-ra bővítené a flottáját, míg a Kawasaki Kisen Kaisha 20 új tankerhajót akar rendelni az évtized végéig.
“Csak azután fogunk rendelést leadni (a tankerekre), miután már szerződtünk az LNG partnereinkkel, akik egyaránt lehetnek termelők vagy vásárlók” – nyilatkozott a Mitsui egyik céges tisztviselője a Reuters hírügynökségnek. A tisztviselő szerint a megrendelt tankerek száma változhat attól függően, hogy mikor és hány atomerőművet indítanak újra Japánban.
Japán a világ legnagyobb LNG importőre, ahol az elmúlt években folyamatosan növekedett a cseppfolyó földgáz behozatala. A földgázt az áramfejlesztésre használják, hogy pótolják a 2011 óta, a fukusimai atombaleset miatt biztonsági óvintézkedésből leállított atomerőművek kieső termelését. A nukleáris energia korábban a japán áramtermelés 30 százalékát adta.
Iparági források szerint egy LNG tankerhajó ára megközelítőleg 196 millió dollár. Ha véglegesítik a megrendeléseket, valószínű, hogy a szállítmányozók inkább japán banki hitelekre fognak támaszkodni a fizetésnél, és inkább japán hajógyártókat bíznak meg a megrendelésekkel, mint külföldieket.