close
Romániai kúthálózatot vett a Mol
Egyéb - Olaj

Romániai kúthálózatot vett a Mol

Romániai üzemanyagkút hálózatot vásárolt a helyi leányvállalata közreműködésével a Mol Rt. a Shell Group vállalattól. A tranzakció során a Mol hozzájut egy 59 üzemenytöltő állomásból álló, országos kiterjedésű kúthálózathoz is. Az üzlet lezártával a Mol romániai töltőállomásainak a száma meghaladja majd a 130-at. Rövidesen befejeződik a MOL-csoport érdekeltségébe tartozó százhalombattai és pozsonyi finomítók fejlesztésére három éve elindított beruházási programok végrehajtása is – írja a Népszava.Romániai üzemanyagkút hálózatot vásárolt helyi leányvállalata – a Mol Románia – közreműködésével a Mol Rt. A magyar olajipari vállalat a Shell Group cég romániai érdekeltségét vásárolta meg. A tranzakció során a Mol hozzájut egy 59 üzemenytöltő állomásból álló országos kiterjedésű hálózathoz, továbbá megszerzi a kenőanyag, illetve a repülőgépüzemanyag részlegeket és és a nagykerekedelmi üzeleteket. Az üzlet nyélbeütése után a Mol romániai töltőállomásainak a száma meghaladja majd a 130-at. Az üzletkötés lezárása várhatóan a szükséges hatósági engedélyek beszerzését követően, előreláthatólag a jövő év elején történik majd meg.Rövidesen befejeződik a MOL-csoport érdekeltségébe tartozó százhalombattai és pozsonyi finomítók fejlesztésére három éve elindított beruházási programok végrehajtása. A projektek legfőbb célja az üzemanyagok minőségének javítása, illetve a gyártás korszerűsítése volt. Az újonnan elkészülő termelőegységek üzembeállítása lehetővé teszi az úgynevezett kénmentes motorbenzin és gázolaj előállítását. A modernizáció révén a cégcsoport már a jövő év elején képes lesz az Európai Unió (EU) azon környzetvédelmi normáinak eleget tenni, amelyek bevezetése csak 2009 január 1-től válik kötelezővé a tagországokban. A kénmentes üzemanyagok piacra jutása és elterjedése révén – szakmai becslések szerint – a felhasználók által a levegőbe juttatott kénmennyiség a jelenlegi 700-800 tonnának elenyésző hányadára, mindössze mintegy 30 tonnára csökken hazánkban. A projekt keretében épülő benzinkéntelenítő egység a jövő év első felében kezdi meg működését Százhalombattán. Az üzem évente 820 ezer tonna kénmentes motorbenzin előállítására lesz képes. A legnagyobb ráfordítást igénylő létesítmény az új gázolaj kénmentesítő üzem, mely ez év végéig elkészül és üzembe áll. Az üzemenység évente 2,3 millió tonna dízel hajtóanyagot lesz képes kénmentesíteni. A fejlesztési tervek részeként már elkészült egy új gázolaj tároló és egy keverő üzem is. Emellett felépült Százhalombattán egy hidrogéngyár is, amelynek produktuma a kénmentesítési folyamathoz szükséges. A Dunai Finomítóban folyamatban vannak egyéb, környezetvédelmi célú beruházások is, ilyen például a finomító szennyvízkezelő és hulladékégető rendszerének a modernizálása. A teljes százhalombattai beruházási program megvalósításának a költsége mintegy 58 milliárd forintot tesz ki.Zajlik a pozsonyi finomító fejlesztése is. Ott november végén kezdi meg működését a mintegy 20 milliárd forintnyi költséggel épülő új gázolaj-kénmetesítő, amelynek éves kapacitása 1,8 millió tonna lesz. Az utóbbi évtizedek egyik legjelentősebb hazai vegyipari beruházása 2002 viszont márciusában kezdődött és napjainkban is folyik a Mol-csoport harmadik tagjánál, a Tiszai Vegyi Kombinát Rt.-nél (TVK) Tiszaújvárosban. A több mint százmilliárd forintos összértékű beruházást alig valamivel több, mint két év leforgása alatt valósítják meg. A fejlesztés célja az, hogy a TVK elérje a gazdaságos üzemméretet, s egyúttal bővítse a termékskáláját.


Többnyire kérdőmondatokat használok, csillagásznak, atomfizikusnak készültem, de végül újságíró lettem. Húsz éve foglalkozom energiaügyekkel. Tizenhét éve, egy programozó barátommal alapítottuk az energiainfo-t, mindazoknak, akiket nemcsak a "mi" érdekel, hanem a "hogyan" is. Hiszek benne, hogy a kételkedés, és a nyitottság visz előbbre.