A nĂŠmet fogyasztĂłk nem hajlandĂłak bioetanollal kevert Ăźzemanyagot tankolni autĂłjukba, ezĂŠrt a piacon nem vĂĄrt keresletnĂśvekedĂŠs jĂśtt lĂŠtre a normĂĄl Ăźzemanyagok irĂĄnt. A nĂŠmet kormĂĄny igyekszik ĂşrrĂĄ lenni a zĂťrzavaron, rendkĂvĂźli tanĂĄcskozĂĄson keresik a megoldĂĄst hamarosan. A korĂĄbban elĂŠgtelenĂźl vĂŠgrehajtott kommunikĂĄciĂłt a fogyasztĂłk felĂŠ a kĂľolajipari egyesĂźlet most prĂłbĂĄlja bepĂłtolni.
NĂŠmetorszĂĄgban a bioĂźzemanyagok forgalombahozatala nem kapott megfelelĂľ elĂľkĂŠszĂźleteket, sokkot okozva ezzel a belfĂśldi kĂľolajpiacon – Ărja a Deutsche Welle nĂŠmet napilap. A gazdasĂĄgi minisztĂŠrium tanĂĄcskozĂł gyĂťlĂŠst sĂźrget a helyzet megoldĂĄsa ĂŠrdekĂŠben. Rainer BrĂźderle gazdasĂĄgi miniszter mĂşlt csĂźtĂśrtĂśkĂśn azt mondta, a fogyasztĂłk ĂŠs az iparĂĄg kĂśzti tisztĂĄnlĂĄtĂĄs kialakĂtĂĄsa elengedhetetlenĂźl fontos lett volna.
AÂ kĂľolajipar ideiglenesen kĂŠsleltetni kĂŠnyszerĂźl az Ăşj, Super E10 nevĂť, 10 szĂĄzalĂŠkos bioĂźzemanyag-keverĂŠk szĂĄllĂtĂĄsĂĄt a kutakra, egyszerĂťen azĂŠrt, mert a nĂŠmet vĂĄsĂĄrlĂłk tĂşlnyomĂł tĂśbbsĂŠge nem szĂĄndĂŠkozik autĂłjĂĄba tĂślteni. A nĂŠmet kĂľolajipari egyesĂźlet (MWV) elnĂśke, Klaus Picard elmondta, a rendszer nem tud megbirkĂłzni a vĂĄsĂĄrlĂłk bojkottjĂĄval. Az MWV egyik tanulmĂĄnya szerint az autĂłtulajdonosok 70 szĂĄzalĂŠka soha nem tankolna bioetanollal kevert benzint vagy gĂĄzolajat autĂłjĂĄba, mert attĂłl tart, hogy az maradandĂł kĂĄrosodĂĄst okozhat a motorban. SĂľt, inkĂĄbb tankolnĂĄk a kĂŠt legdrĂĄgĂĄbb benzint, a Super ĂŠs a Super Plus nevĂťeket.
Ez a fogyasztĂłi viselkedĂŠs jelentĂľs emelkedĂŠst hozott e kĂŠt ĂźzemanyagtĂpus keresletĂŠben, az orszĂĄg 15 ezer kĂştja kĂśzĂźl sok jelentett hiĂĄnyt vagy teljes kimerĂźlĂŠst a SuperbĂľl. MĂşlt szerdĂĄn az MWV kiadvĂĄnyt jelentetett meg az autĂłsok rĂŠszĂŠre, amiben arrĂłl biztosĂtotta Ăľket, hogy a Super E10 a nĂŠmet utakon futĂł autĂłk 93 szĂĄzalĂŠkĂĄra egyĂĄltalĂĄn nem veszĂŠlyes.
Az elmĂşlt ĂŠvekben a bioetanol elþållĂtĂĄsa ĂŠs felhasznĂĄlĂĄsa a hagyomĂĄnyos Ăźzemanyagokkal keverve folyamatosan nĂľtt az EurĂłpai UniĂłban a 2003 Ăłta elfogadott szĂĄmos irĂĄnyelv ĂŠs szabĂĄlyozĂĄs hatĂĄsĂĄra. A megĂşjulĂł energiaforrĂĄsok direktĂvĂĄja ĂŠrtelmĂŠben 2010-re minden tagĂĄllamnak el kellett ĂŠrnie az 5,75 szĂĄzalĂŠkos bioetanol arĂĄnyt a kĂśzlekedĂŠsben. A 2020-as cĂŠl a 20 szĂĄzalĂŠk elĂŠrĂŠse. Az EU a termelĂŠstĂľl a felhasznĂĄlĂĄsig a termĂŠk ĂştjĂĄnak minden lĂŠpĂŠsĂŠt tĂĄmogatja valamilyen formĂĄban, Ăgy hatĂŠkonyan tud beleszĂłlni az ĂĄr alakĂtĂĄsĂĄba.
Nem kell a német autósoknak a bioetanol
A nĂŠmet fogyasztĂłk nem hajlandĂłak bioetanollal kevert Ăźzemanyagot tankolni autĂłjukba, ezĂŠrt a piacon nem vĂĄrt keresletnĂśvekedĂŠs jĂśtt lĂŠtre a normĂĄl Ăźzemanyagok irĂĄnt. A nĂŠmet kormĂĄny igyekszik ĂşrrĂĄ lenni a zĂťrzavaron, rendkĂvĂźli tanĂĄcskozĂĄson keresik a megoldĂĄst hamarosan. A korĂĄbban elĂŠgtelenĂźl vĂŠgrehajtott kommunikĂĄciĂłt a fogyasztĂłk felĂŠ a kĂľolajipari egyesĂźlet most prĂłbĂĄlja bepĂłtolni.
NĂŠmetorszĂĄgban a bioĂźzemanyagok forgalombahozatala nem kapott megfelelĂľ elĂľkĂŠszĂźleteket, sokkot okozva ezzel a belfĂśldi kĂľolajpiacon – Ărja a Deutsche Welle nĂŠmet napilap. A gazdasĂĄgi minisztĂŠrium tanĂĄcskozĂł gyĂťlĂŠst sĂźrget a helyzet megoldĂĄsa ĂŠrdekĂŠben. Rainer BrĂźderle gazdasĂĄgi miniszter mĂşlt csĂźtĂśrtĂśkĂśn azt mondta, a fogyasztĂłk ĂŠs az iparĂĄg kĂśzti tisztĂĄnlĂĄtĂĄs kialakĂtĂĄsa elengedhetetlenĂźl fontos lett volna.
AÂ kĂľolajipar ideiglenesen kĂŠsleltetni kĂŠnyszerĂźl az Ăşj, Super E10 nevĂť, 10 szĂĄzalĂŠkos bioĂźzemanyag-keverĂŠk szĂĄllĂtĂĄsĂĄt a kutakra, egyszerĂťen azĂŠrt, mert a nĂŠmet vĂĄsĂĄrlĂłk tĂşlnyomĂł tĂśbbsĂŠge nem szĂĄndĂŠkozik autĂłjĂĄba tĂślteni. A nĂŠmet kĂľolajipari egyesĂźlet (MWV) elnĂśke, Klaus Picard elmondta, a rendszer nem tud megbirkĂłzni a vĂĄsĂĄrlĂłk bojkottjĂĄval. Az MWV egyik tanulmĂĄnya szerint az autĂłtulajdonosok 70 szĂĄzalĂŠka soha nem tankolna bioetanollal kevert benzint vagy gĂĄzolajat autĂłjĂĄba, mert attĂłl tart, hogy az maradandĂł kĂĄrosodĂĄst okozhat a motorban. SĂľt, inkĂĄbb tankolnĂĄk a kĂŠt legdrĂĄgĂĄbb benzint, a Super ĂŠs a Super Plus nevĂťeket.
Ez a fogyasztĂłi viselkedĂŠs jelentĂľs emelkedĂŠst hozott e kĂŠt ĂźzemanyagtĂpus keresletĂŠben, az orszĂĄg 15 ezer kĂştja kĂśzĂźl sok jelentett hiĂĄnyt vagy teljes kimerĂźlĂŠst a SuperbĂľl. MĂşlt szerdĂĄn az MWV kiadvĂĄnyt jelentetett meg az autĂłsok rĂŠszĂŠre, amiben arrĂłl biztosĂtotta Ăľket, hogy a Super E10 a nĂŠmet utakon futĂł autĂłk 93 szĂĄzalĂŠkĂĄra egyĂĄltalĂĄn nem veszĂŠlyes.
Az elmĂşlt ĂŠvekben a bioetanol elþållĂtĂĄsa ĂŠs felhasznĂĄlĂĄsa a hagyomĂĄnyos Ăźzemanyagokkal keverve folyamatosan nĂľtt az EurĂłpai UniĂłban a 2003 Ăłta elfogadott szĂĄmos irĂĄnyelv ĂŠs szabĂĄlyozĂĄs hatĂĄsĂĄra. A megĂşjulĂł energiaforrĂĄsok direktĂvĂĄja ĂŠrtelmĂŠben 2010-re minden tagĂĄllamnak el kellett ĂŠrnie az 5,75 szĂĄzalĂŠkos bioetanol arĂĄnyt a kĂśzlekedĂŠsben. A 2020-as cĂŠl a 20 szĂĄzalĂŠk elĂŠrĂŠse. Az EU a termelĂŠstĂľl a felhasznĂĄlĂĄsig a termĂŠk ĂştjĂĄnak minden lĂŠpĂŠsĂŠt tĂĄmogatja valamilyen formĂĄban, Ăgy hatĂŠkonyan tud beleszĂłlni az ĂĄr alakĂtĂĄsĂĄba.