Kijelölték a Török Áramlat nevű gázvezeték Fekete-tenger alatt húzódó útvonalát – közölte a Gazprom azt követően, hogy Alekszej Miller, az orosz állami energetikai cég vezérigazgatója kedden Ankarában tárgyalt.
A Törökországba tartó gázvezeték 660 kilométer hosszan – a tavaly december elején leállított, eredetileg Bulgária felé tervezett – Déli Áramlat vezeték nyomvonalán halad, majd 250 kilométer hosszúságban új nyomvonalon, Törökország európai részébe vezet – írták az MTI-hez is eljuttatott sajtóközleményben. A tájékoztatás szerint a Fekete-tenger alatt négy vezetékágat építenek, ezeken egyenként évente 15,75 milliárd köbméter földgázt tudnak majd átengedni. A Gazprom összesen évi 63 milliárd köbméter földgázt juttathat el így Törökországba, az első szállítást 2016 végére tervezi.
A korábbi tervek szerint a Déli Áramlat gázvezetéket előbb a Fekete-tenger alatt, az oroszországi Anapától építették volna meg Bulgáriáig, majd a szárazföldi szakasz Bulgárián, Szerbián, Magyarországon és Szlovénián át vezetetett volna Ausztriáig. Alekszej Miller Ankarában Taner Yildiz török energiaügyi és természeti források miniszterrel tárgyalt a Török Áramlat megvalósításáról. A Gazprom vezérigazgatója és a miniszter a műszaki-gazdasági megvalósíthatósági tanulmányok előzetes eredményét megismerve döntött a vezeték útvonaláról.
Az orosz állami energetikai cég közölte, hogy az új török tengerparti szakasz tervezési és felmérési munkálataira megbízást ad, és már szerdán elküldik az erre vonatkozó jegyzéket. A Fekete-tenger alatti szakaszt a Gazprom ugyanakkor maga valósítja meg. Török területen a gázszállító kapacitásokat közösen hozzák létre. Ankara a Botas állami tulajdonú török kőolaj- és földgázvállalatot jelölte ki a beruházás megvalósítására, az abban való részvétel arányát később határozzák meg. A Gazprom és a Botas egy héten belül elkészíti a végrehajtási menetrendet.
Alekszej Miller Ankarában elmondta: az idén, a második negyedévben szeretnék aláírni a kormányközi megállapodást a gázvezeték megvalósításáról. A vezeték első ágán át továbbítani tervezett 15,75 milliárd köbmétert a török piacra fogják szállítani. A Gazprom vezérigazgatója azt mondta, hogy a Fekete-tenger partján elterülő Anapánál lévő (Russzkaja nevű) kompresszorállomás és a tenger alatti nyomvonal többségének készültségi állapota alapján a 2016 végi tervezett határidő teljesen reális. Törökország a Gazprom második legnagyobb piaca Németország után. Az orosz állami cég tavaly 27,4 milliárd köbméter földgázt szállított Törökországba a Kék Áramlaton és a transzbalkáni csővezetéken.
A Gazrom tavaly december 1-jén írta alá a szándéknyilatkozatot a Botasszal a gázvezeték megépítéséről. Az éves szinten 63 milliárd köbméter orosz földgázból 50 milliárd köbmétert egy, a török-görög határra tervezett új gázelosztó központba juttatnak el, ahonnan Moszkva ajánlata szerint az európai országok továbbvihetik az energiahordozót.
Vlagyimir Putyin orosz államfő tavaly december 2-án Ankarában jelentette be hogy Oroszország nem építi meg az Ukrajnát elkerülő Déli Áramlat gázvezetéket, miután az Európai Unió akadályt gördített a projekt elé.
Megvan a Török Áramlat nyomvonala
Kijelölték a Török Áramlat nevű gázvezeték Fekete-tenger alatt húzódó útvonalát – közölte a Gazprom azt követően, hogy Alekszej Miller, az orosz állami energetikai cég vezérigazgatója kedden Ankarában tárgyalt.
A Törökországba tartó gázvezeték 660 kilométer hosszan – a tavaly december elején leállított, eredetileg Bulgária felé tervezett – Déli Áramlat vezeték nyomvonalán halad, majd 250 kilométer hosszúságban új nyomvonalon, Törökország európai részébe vezet – írták az MTI-hez is eljuttatott sajtóközleményben. A tájékoztatás szerint a Fekete-tenger alatt négy vezetékágat építenek, ezeken egyenként évente 15,75 milliárd köbméter földgázt tudnak majd átengedni. A Gazprom összesen évi 63 milliárd köbméter földgázt juttathat el így Törökországba, az első szállítást 2016 végére tervezi.
A korábbi tervek szerint a Déli Áramlat gázvezetéket előbb a Fekete-tenger alatt, az oroszországi Anapától építették volna meg Bulgáriáig, majd a szárazföldi szakasz Bulgárián, Szerbián, Magyarországon és Szlovénián át vezetetett volna Ausztriáig. Alekszej Miller Ankarában Taner Yildiz török energiaügyi és természeti források miniszterrel tárgyalt a Török Áramlat megvalósításáról. A Gazprom vezérigazgatója és a miniszter a műszaki-gazdasági megvalósíthatósági tanulmányok előzetes eredményét megismerve döntött a vezeték útvonaláról.
Az orosz állami energetikai cég közölte, hogy az új török tengerparti szakasz tervezési és felmérési munkálataira megbízást ad, és már szerdán elküldik az erre vonatkozó jegyzéket. A Fekete-tenger alatti szakaszt a Gazprom ugyanakkor maga valósítja meg. Török területen a gázszállító kapacitásokat közösen hozzák létre. Ankara a Botas állami tulajdonú török kőolaj- és földgázvállalatot jelölte ki a beruházás megvalósítására, az abban való részvétel arányát később határozzák meg. A Gazprom és a Botas egy héten belül elkészíti a végrehajtási menetrendet.
Alekszej Miller Ankarában elmondta: az idén, a második negyedévben szeretnék aláírni a kormányközi megállapodást a gázvezeték megvalósításáról. A vezeték első ágán át továbbítani tervezett 15,75 milliárd köbmétert a török piacra fogják szállítani. A Gazprom vezérigazgatója azt mondta, hogy a Fekete-tenger partján elterülő Anapánál lévő (Russzkaja nevű) kompresszorállomás és a tenger alatti nyomvonal többségének készültségi állapota alapján a 2016 végi tervezett határidő teljesen reális. Törökország a Gazprom második legnagyobb piaca Németország után. Az orosz állami cég tavaly 27,4 milliárd köbméter földgázt szállított Törökországba a Kék Áramlaton és a transzbalkáni csővezetéken.
A Gazrom tavaly december 1-jén írta alá a szándéknyilatkozatot a Botasszal a gázvezeték megépítéséről. Az éves szinten 63 milliárd köbméter orosz földgázból 50 milliárd köbmétert egy, a török-görög határra tervezett új gázelosztó központba juttatnak el, ahonnan Moszkva ajánlata szerint az európai országok továbbvihetik az energiahordozót.
Vlagyimir Putyin orosz államfő tavaly december 2-án Ankarában jelentette be hogy Oroszország nem építi meg az Ukrajnát elkerülő Déli Áramlat gázvezetéket, miután az Európai Unió akadályt gördített a projekt elé.