Két másik olajipari szervízcéggel közös logisztikai társaságot tervez alakítani a nafta Polska értesült az Energiainfó. Varsói tudósítónk beszámolója szerint a kormány energiaipari stratégiája szellemében az üzemanyag raktározásban érdekelt Naftobaza és a Barátság kőolajvezeték lengyelországi szakaszát üzemeltető Pern cég venne részt a vegyesvállalatban. A terv szerint a Naftobaza teljes vagyonával szállna be a logisztikai társaságba, míg a Pern, amely a Barátság kőolajvezetéknek a Fehérorosz- és Németország közötti, Lengyelországot átszelő szakaszát üzemelteti, illetve a plocki és a gdanski finomítók közötti csővezetéki összeköttetést is üzemelteti, csak bizonyos vagyonelemeivel szállna be. Krzyszfor Zyndul, a Nafta Polska elnöke arról tájékoztatta a sajtót, hogy a raktárak és a kőolajvezeték fúziójának gondolata már másodszor kerül napirendre. Első alkalommal a Naftobaza társaság privatizációjakor azonban nem sikerült kivitelezni. A raktározásra szakosodott külföldi Vopak cég a múlt évben kivonult, noha eredetileg úgy volt, hogy megvásárolja a Naftobaza részvényeinek 65 százalékát és rábírja a PKN Orlent, hogy üzemanyag tároló bázisát kapcsolja hozzájuk. Ebben az új tervezetben már nem szerepel a saját fejlesztési tervén munkálkodó PKN Orlen. A tervezett új logisztikai céghez a társulók vagyona piaci feltételekkel kerülne át. A plocki PERN teljes vezetékhálózatának piaci értéke hozzávetőlegesen 950 millió zloty (könyvszerinti értéke 300 millió zloty körül mozog). Azokról a vezetékekről van szó, amelyek Plockból kiindulva Varsó, Bydgoszcz és Czestochowa irányába szállítják az Orlen termékét öt Naftobaz telephelyre és egy Orlen bázisra. A Nafta Polska elnöke közölte, beruházót keresnek az új logisztikai operátor számára. A PERN dolgozóinak szakszervezete tiltakozó akciókat, sztrájkot, a vezetékhálózat munkájának leállítását helyezte kilátásba arra az esetre, ha a vezetékek a Naftobazához kerülnek.
Átrendeződhet a lengyel olajipar szervízháttere
Két másik olajipari szervízcéggel közös logisztikai társaságot tervez alakítani a nafta Polska értesült az Energiainfó. Varsói tudósítónk beszámolója szerint a kormány energiaipari stratégiája szellemében az üzemanyag raktározásban érdekelt Naftobaza és a Barátság kőolajvezeték lengyelországi szakaszát üzemeltető Pern cég venne részt a vegyesvállalatban. A terv szerint a Naftobaza teljes vagyonával szállna be a logisztikai társaságba, míg a Pern, amely a Barátság kőolajvezetéknek a Fehérorosz- és Németország közötti, Lengyelországot átszelő szakaszát üzemelteti, illetve a plocki és a gdanski finomítók közötti csővezetéki összeköttetést is üzemelteti, csak bizonyos vagyonelemeivel szállna be. Krzyszfor Zyndul, a Nafta Polska elnöke arról tájékoztatta a sajtót, hogy a raktárak és a kőolajvezeték fúziójának gondolata már másodszor kerül napirendre. Első alkalommal a Naftobaza társaság privatizációjakor azonban nem sikerült kivitelezni. A raktározásra szakosodott külföldi Vopak cég a múlt évben kivonult, noha eredetileg úgy volt, hogy megvásárolja a Naftobaza részvényeinek 65 százalékát és rábírja a PKN Orlent, hogy üzemanyag tároló bázisát kapcsolja hozzájuk. Ebben az új tervezetben már nem szerepel a saját fejlesztési tervén munkálkodó PKN Orlen. A tervezett új logisztikai céghez a társulók vagyona piaci feltételekkel kerülne át. A plocki PERN teljes vezetékhálózatának piaci értéke hozzávetőlegesen 950 millió zloty (könyvszerinti értéke 300 millió zloty körül mozog). Azokról a vezetékekről van szó, amelyek Plockból kiindulva Varsó, Bydgoszcz és Czestochowa irányába szállítják az Orlen termékét öt Naftobaz telephelyre és egy Orlen bázisra. A Nafta Polska elnöke közölte, beruházót keresnek az új logisztikai operátor számára. A PERN dolgozóinak szakszervezete tiltakozó akciókat, sztrájkot, a vezetékhálózat munkájának leállítását helyezte kilátásba arra az esetre, ha a vezetékek a Naftobazához kerülnek.