Naponta 100 000 utast szállít Varsó második metróvonala, melynek áramellátását a központi szakaszon az ABB által szállított hét alállomás biztosítja. A vonal energiaellátást az egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszer (ESS) is segíti, amely a metrókocsik fékezési energiáját visszatáplálja a hálózatba, ezzel javítva a rendszer energiahatékonyságát – derül ki a cég közleményéből.
A 2-es metróvonal a lengyel főváros egyik legnagyobb beruházásának számít. A 6,1 km hosszúságú vonal központi szakasza a Visztula alatt 8 méter mélységben futó alagúton keresztül a keleti Praga kerületet köti össze a belvárossal és a város nyugati kerületeivel. Az 1 milliárdos beruházás keretében épült metróvonalat 2015 márciusában nyitották meg az utazóközönség előtt – áll az ABB közleményében.
Az ABB hét alállomás tervezésre, szállítására, telepítésére és üzembe helyezésére kapott megbízást. Az alállomások egyenáramú vontatási áramot biztosítanak a metróvonalhoz, és váltakozó árammal látják el a metróállomásokat – írják a sajtóanyagban. A hétből négy kombinált vontatási és segédüzemi alállomás, amelyek négy transzformátor-egyenirányító csoporttal vannak kiegészítve. A csoportok mindegyike redundáns üzemmódot és szünetmentes áramforrást biztosít. A fennmaradó három AC alállomás kiváló minőségű áramot szolgáltat az állomások és a kereskedelmi fogyasztók számára.
Az új kelet-nyugati metróvonal ökológiai lábnyomának javítása érdekében a Narodowy állomást szuperkondenzátor alapú, egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszerrel (ESS) látták el. Az ESS a maga nemében a legnagyobbnak számít a világon. A 40 megajoule teljesítményű rendszer visszanyeri és tárolja a lassító metrókocsik fékezési energiáját, majd gyorsításkor újból rendelkezésre bocsátja azt. Ennek a speciális rendszernek a segítségével csökkenthetők az üzemeltetési költségek, és javítani lehet az energiahatékonyságot – olvasható a cég tájékoztatójában.
ABB megoldások segítik a varsói metróközlekedést
Naponta 100 000 utast szállít Varsó második metróvonala, melynek áramellátását a központi szakaszon az ABB által szállított hét alállomás biztosítja. A vonal energiaellátást az egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszer (ESS) is segíti, amely a metrókocsik fékezési energiáját visszatáplálja a hálózatba, ezzel javítva a rendszer energiahatékonyságát – derül ki a cég közleményéből.
A 2-es metróvonal a lengyel főváros egyik legnagyobb beruházásának számít. A 6,1 km hosszúságú vonal központi szakasza a Visztula alatt 8 méter mélységben futó alagúton keresztül a keleti Praga kerületet köti össze a belvárossal és a város nyugati kerületeivel. Az 1 milliárdos beruházás keretében épült metróvonalat 2015 márciusában nyitották meg az utazóközönség előtt – áll az ABB közleményében.
Az ABB hét alállomás tervezésre, szállítására, telepítésére és üzembe helyezésére kapott megbízást. Az alállomások egyenáramú vontatási áramot biztosítanak a metróvonalhoz, és váltakozó árammal látják el a metróállomásokat – írják a sajtóanyagban. A hétből négy kombinált vontatási és segédüzemi alállomás, amelyek négy transzformátor-egyenirányító csoporttal vannak kiegészítve. A csoportok mindegyike redundáns üzemmódot és szünetmentes áramforrást biztosít. A fennmaradó három AC alállomás kiváló minőségű áramot szolgáltat az állomások és a kereskedelmi fogyasztók számára.
Az új kelet-nyugati metróvonal ökológiai lábnyomának javítása érdekében a Narodowy állomást szuperkondenzátor alapú, egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszerrel (ESS) látták el. Az ESS a maga nemében a legnagyobbnak számít a világon. A 40 megajoule teljesítményű rendszer visszanyeri és tárolja a lassító metrókocsik fékezési energiáját, majd gyorsításkor újból rendelkezésre bocsátja azt. Ennek a speciális rendszernek a segítségével csökkenthetők az üzemeltetési költségek, és javítani lehet az energiahatékonyságot – olvasható a cég tájékoztatójában.