VĂŠget ĂŠrt a nyĂĄri tűzeset kivizsgĂĄlĂĄsa, a norvĂŠg hatĂłsĂĄgok szerint egyĂŠrtelműen a British Petroleum hanyag ĂźzemeltetĂŠsi eljĂĄrĂĄsa miatt kĂśvetkezett be a baleset a Valhall-mezőn lĂŠvő egyik tengeri fĂşrĂłtornyon. A hatĂłsĂĄgok a BP-t a berendezĂŠsek ĂĄtvizsgĂĄlĂĄsĂĄra ĂŠs biztonsĂĄgi szabĂĄlyainak szigorĂtĂĄsĂĄra, betartĂĄsĂĄra kĂśtelezte.
A norvĂŠg PetrĂłleumbiztonsĂĄgi HatĂłsĂĄg (Petroleim Safety Authority – PSA) szerint az az ĂŠszaki-tengeri jĂşliusi tűzeset, amelyet kĂśvetően az ĂŠrintett fĂşrĂłtornyon kĂŠt hĂłnapra le kellett ĂĄllĂtani a termelĂŠst kĂŠt darumotor tĂşlemelegedĂŠse kĂśvetkeztĂŠben ĂźtĂśtt ki. âA tĂşlmelegedĂŠs ĂŠs az elĂŠgetelenĂźl műkĂśdő szikramegelőző ĂŠs -elnyelő berendezĂŠsek miatt forrĂł rĂŠszecskĂŠk jutottak a szivattyĂşcsőbe, ahol begyĂşjtottĂĄk a felhalmozĂłdott ĂŠghető gĂĄzokat” – ĂĄll a PSA napokban kiadott jelentĂŠsĂŠben.
BĂĄr a baleset sorĂĄn nem tĂśrtĂŠnt szemĂŠlyi sĂŠrĂźlĂŠs, a hatĂłsĂĄg szerint csak kevĂŠsen mĂşlott, hogy nem lettek az incidensnek komolyabb kĂśvetkezmĂŠnyei. A kĂşton keletkezett tĂźzet tĂśbb, mint mĂĄsfĂŠl ĂłrĂĄba telt kioltani, a kĂŠt darumotoron kĂvĂźl a platform kompresszorai is lĂĄngba borultak.
A PSA Ăşgy lĂĄtja, hogy az eset ĂĄltal fĂŠny derĂźlt arra, hogy a kutat Ăźzemeltető British Petroleum (BP) vezetői rendszere ĂŠs annak szabĂĄlyai komolyan sĂŠrĂźlnek a norvĂŠgiai tengeri termelĂŠs folyamĂĄn. KĂźlĂśnĂśsen a karbantartĂĄs hiĂĄnya, ĂĄltalĂĄban hiĂĄnyos karbantartĂĄsi előĂrĂĄsok, a kockĂĄzatok nem megfelelő megĂtĂŠlĂŠse ĂŠs a biztonsĂĄgi előĂrĂĄsok nem helyĂŠn valĂł kezelĂŠse. A BP-t ezĂŠrt a PSA arra kĂśtelezte, hogy februĂĄr 1-ig tĂźzetesen vizsgĂĄlja ĂĄt karbantartĂĄsi szabĂĄlyzatĂĄt ĂŠs az Ăśregedő berendezĂŠseket, hogy a javĂtĂĄsi munkĂĄlatokat azok ĂĄllapotĂĄnak megfeleően vĂŠgezhessĂŠk el.
A BP hanyagsága miatt keletkezett a júliusi tűz a Valhallon
VĂŠget ĂŠrt a nyĂĄri tűzeset kivizsgĂĄlĂĄsa, a norvĂŠg hatĂłsĂĄgok szerint egyĂŠrtelműen a British Petroleum hanyag ĂźzemeltetĂŠsi eljĂĄrĂĄsa miatt kĂśvetkezett be a baleset a Valhall-mezőn lĂŠvő egyik tengeri fĂşrĂłtornyon. A hatĂłsĂĄgok a BP-t a berendezĂŠsek ĂĄtvizsgĂĄlĂĄsĂĄra ĂŠs biztonsĂĄgi szabĂĄlyainak szigorĂtĂĄsĂĄra, betartĂĄsĂĄra kĂśtelezte.
A norvĂŠg PetrĂłleumbiztonsĂĄgi HatĂłsĂĄg (Petroleim Safety Authority – PSA) szerint az az ĂŠszaki-tengeri jĂşliusi tűzeset, amelyet kĂśvetően az ĂŠrintett fĂşrĂłtornyon kĂŠt hĂłnapra le kellett ĂĄllĂtani a termelĂŠst kĂŠt darumotor tĂşlemelegedĂŠse kĂśvetkeztĂŠben ĂźtĂśtt ki. âA tĂşlmelegedĂŠs ĂŠs az elĂŠgetelenĂźl műkĂśdő szikramegelőző ĂŠs -elnyelő berendezĂŠsek miatt forrĂł rĂŠszecskĂŠk jutottak a szivattyĂşcsőbe, ahol begyĂşjtottĂĄk a felhalmozĂłdott ĂŠghető gĂĄzokat” – ĂĄll a PSA napokban kiadott jelentĂŠsĂŠben.
BĂĄr a baleset sorĂĄn nem tĂśrtĂŠnt szemĂŠlyi sĂŠrĂźlĂŠs, a hatĂłsĂĄg szerint csak kevĂŠsen mĂşlott, hogy nem lettek az incidensnek komolyabb kĂśvetkezmĂŠnyei. A kĂşton keletkezett tĂźzet tĂśbb, mint mĂĄsfĂŠl ĂłrĂĄba telt kioltani, a kĂŠt darumotoron kĂvĂźl a platform kompresszorai is lĂĄngba borultak.
A PSA Ăşgy lĂĄtja, hogy az eset ĂĄltal fĂŠny derĂźlt arra, hogy a kutat Ăźzemeltető British Petroleum (BP) vezetői rendszere ĂŠs annak szabĂĄlyai komolyan sĂŠrĂźlnek a norvĂŠgiai tengeri termelĂŠs folyamĂĄn. KĂźlĂśnĂśsen a karbantartĂĄs hiĂĄnya, ĂĄltalĂĄban hiĂĄnyos karbantartĂĄsi előĂrĂĄsok, a kockĂĄzatok nem megfelelő megĂtĂŠlĂŠse ĂŠs a biztonsĂĄgi előĂrĂĄsok nem helyĂŠn valĂł kezelĂŠse. A BP-t ezĂŠrt a PSA arra kĂśtelezte, hogy februĂĄr 1-ig tĂźzetesen vizsgĂĄlja ĂĄt karbantartĂĄsi szabĂĄlyzatĂĄt ĂŠs az Ăśregedő berendezĂŠseket, hogy a javĂtĂĄsi munkĂĄlatokat azok ĂĄllapotĂĄnak megfeleően vĂŠgezhessĂŠk el.