Az orosz állami csővezeték-üzemeltető társaság, a Transznyefty már dolgozik a Kínát elkerülő új szibériai olajexport-útvonal tervén.A várhatóan 15,5 milliárd dollárba kerülő 4200 kilométeres csővezeték a Krasznojarszk és Bratszk között fekvő Tajset városból indulva a Perevoznaja-Öbölben éri el majd a Csendes-Óceánt, ahol új olajkikötőt építenek. A vezeték napi szállító kapacitását 1,6 millió hordóra tervezik.
A Yukos olajtársaság korábban egy Kínába irányuló, és csak 2,8 milliárd dolláros beruházást igénylő útvonalat javasolt, ám Japán tavaly hétmilliárd dolláros támogatást helyezett kilátásba, ha a számára kedvező csendes-óceáni irány mellett dönt az orosz kormány. Kompromisszumos megoldás lenne egy leágazás építése, különös tekintettel arra, hogy a Transznyefty által vázolt vezeték 60 kilométeres távolságon belül megközelíti a kínai határt. Ehhez azonban annyi kőolajkészletet kellene találni Kelet-Szibériában, amelyből mindkét vezeték megtölthető.
Új exportútvonal az orosz olajnak
Az orosz állami csővezeték-üzemeltető társaság, a Transznyefty már dolgozik a Kínát elkerülő új szibériai olajexport-útvonal tervén.A várhatóan 15,5 milliárd dollárba kerülő 4200 kilométeres csővezeték a Krasznojarszk és Bratszk között fekvő Tajset városból indulva a Perevoznaja-Öbölben éri el majd a Csendes-Óceánt, ahol új olajkikötőt építenek. A vezeték napi szállító kapacitását 1,6 millió hordóra tervezik.
A Yukos olajtársaság korábban egy Kínába irányuló, és csak 2,8 milliárd dolláros beruházást igénylő útvonalat javasolt, ám Japán tavaly hétmilliárd dolláros támogatást helyezett kilátásba, ha a számára kedvező csendes-óceáni irány mellett dönt az orosz kormány. Kompromisszumos megoldás lenne egy leágazás építése, különös tekintettel arra, hogy a Transznyefty által vázolt vezeték 60 kilométeres távolságon belül megközelíti a kínai határt. Ehhez azonban annyi kőolajkészletet kellene találni Kelet-Szibériában, amelyből mindkét vezeték megtölthető.