A Nabucco projekt elĹrehaladĂĄsĂĄval kapcsolatos tapasztalatok rendkĂvĂźl pozitĂvak, az idĂŠn elindult a vĂĄrhatĂł kĂśrnyezeti ĂŠs tĂĄrsadalmi hatĂĄsok felmĂŠrĂŠse, valamint a kĂśzmeghallgatĂĄsok elsĹ kĂśre, ez mĂĄr folyamatban van MagyarorszĂĄgon ĂŠs TĂśrĂśkorszĂĄgban – kĂśzĂślte Reinhard Mitschek, a Nabucco Gas Pipeline International GmbH vezĂŠrigazgatĂłja az MTI-vel. RĂśvidesen lezĂĄrul a korĂĄn beszerzendĹ ĂĄrukra vonatkozĂł beszĂĄllĂtĂłi
elĹminĹsĂtĂŠsi eljĂĄrĂĄs, Ăgy az elsĹ szĂĄllĂtĂĄsi szerzĹdĂŠseket eredmĂŠnyezĹ
jegyzĂŠsi eljĂĄrĂĄs 2010 vĂŠgĂŠn indul, a vĂŠgsĹ beruhĂĄzĂĄsi dĂśntĂŠs 2011-ben
szĂźletik meg – tette hozzĂĄ a vezĂŠrigazgatĂł. â¨Egyben a Nabucco hivatalos ĂĄllĂĄspontjakĂŠnt ismertette: az ĂŠpĂtkezĂŠs
vĂĄrhatĂłan 2012-ben kezdĹdik; gĂĄz a megerĹsĂtett fĂśldgĂĄz-forrĂĄsoktĂłl
fĂźggĹen elĹszĂśr 2014-2015-ben folyik majd a vezetĂŠkekben. â¨Â Â
A vezĂŠrigazgatĂł a kĂśzlemĂŠnyben arrĂłl is tĂĄjĂŠkoztatta az MTI-t, hogy a kismĂŠrtĂŠkĹą vĂĄltozĂĄs oka az, miszerint “szĂĄmĂtĂĄsba kell vennĂźnk, mikorra ĂŠpĂźlhet ki a gĂĄzelosztĂłi infrastruktĂşra, illetve a fĂśldgĂĄzforrĂĄsok mikor vĂĄlnak elĂŠrhetĹvĂŠ. SzĂĄllĂtĂłi oldalrĂłl a szĂźksĂŠges fĂśldgĂĄzmennyisĂŠg vĂĄrhatĂłan 2015-tĹl ĂĄll rendelkezĂŠsre.”
Ezzel kapcsolatos frankfurti keltezĂŠsĹą, pĂŠnteki hĂr az, hogy az idĂŠn mĂĄr biztosan nem hozza meg a vĂŠgsĹ befektetĂŠsi dĂśntĂŠst a NabuccĂłrĂłl a fĂśldgĂĄzvezetĂŠk megĂŠpĂtĂŠsĂŠre ĂŠs ĂźzemeltetĂŠsĂŠre lĂŠtrehozott konzorcium hat tagja kĂśzĂźl kettĹ; pĂŠnteken az osztrĂĄk OMV ĂŠs a nĂŠmet RWE kĂŠpviselĹi is kĂśzĂśltĂŠk, hogy az azerbajdzsĂĄni fĂśldgĂĄzszĂĄllĂtĂĄsokrĂłl szĂłlĂł tĂĄrgyalĂĄsok elhĂşzĂłdĂĄsa miatt 2011-re halasztjĂĄk annak eldĂśntĂŠsĂŠt, hogy rĂŠszt vesznek-e a projektben.
Az OMV nemzetkĂśzi vezetĂŠkĂŠpĂtĂŠsi projektekĂŠrt felelĹs vezetĹje, Michael Ulbrich a Der Standard cĂmĹą bĂŠcsi lapnak nyilatkozva hangsĂşlyozta: “az idĂŠn mĂĄr biztosan nem jutunk vĂŠgsĹ elhatĂĄrozĂĄsra, 2011-ben hozunk majd dĂśntĂŠst”. Az RWE illetĂŠkese pedig a dpa nĂŠmet hĂrĂźgynĂśksĂŠgnek  azt mondta, hogy “tovĂĄbbra is kĂŠrdĂŠses a vezetĂŠk gĂĄzellĂĄtĂĄsĂĄnak biztosĂthatĂłsĂĄga, az eredeti menetrend ezĂŠrt nem tarthatĂł”, dĂśntĂŠs csak jĂśvĹre vĂĄrhatĂł.
A kĂŠsedelmet az okozza, hogy egyelĹre nem tudni, ki juthat hozzĂĄ az azerbajdzsĂĄni Shah Deniz II fĂśldgĂĄzmezĹ kĂŠszletĂŠhez. Az azeri vezetĂŠs tĂśbb mint 20 tĂĄrsasĂĄggal folytat tĂĄrgyalĂĄsokat pĂĄrhuzamosan a lelĹhelyrĹl kitermelhetĹ fĂśldgĂĄz ĂŠrtĂŠkesĂtĂŠsĂŠrĹl. A bakui kormĂĄny a legmagasabb ĂĄrat kĂnĂĄlĂł fĂŠllel kĂvĂĄn szerzĹdni, az orosz Gazprom pedig nemrĂŠgiben kĂśzĂślte, hogy senki nem versenyezhet azzal az ĂĄrral, amelyet Ĺk ajĂĄnlanak a Shah Denitz II fĂśldgĂĄzkincsĂŠĂŠrt – ĂĄll a Reuters hĂrĂźgynĂśksĂŠg ĂśsszefoglalĂłjĂĄban.
Nabucco: 2012-ben kezdődik az vezetéképítés
 A Nabucco projekt elĹrehaladĂĄsĂĄval kapcsolatos tapasztalatok rendkĂvĂźl pozitĂvak, az idĂŠn elindult a vĂĄrhatĂł kĂśrnyezeti ĂŠs tĂĄrsadalmi hatĂĄsok felmĂŠrĂŠse, valamint a kĂśzmeghallgatĂĄsok elsĹ kĂśre, ez mĂĄr folyamatban van MagyarorszĂĄgon ĂŠs TĂśrĂśkorszĂĄgban – kĂśzĂślte Reinhard Mitschek, a Nabucco Gas Pipeline International GmbH vezĂŠrigazgatĂłja az MTI-vel. RĂśvidesen lezĂĄrul a korĂĄn beszerzendĹ ĂĄrukra vonatkozĂł beszĂĄllĂtĂłi
elĹminĹsĂtĂŠsi eljĂĄrĂĄs, Ăgy az elsĹ szĂĄllĂtĂĄsi szerzĹdĂŠseket eredmĂŠnyezĹ
jegyzĂŠsi eljĂĄrĂĄs 2010 vĂŠgĂŠn indul, a vĂŠgsĹ beruhĂĄzĂĄsi dĂśntĂŠs 2011-ben
szĂźletik meg – tette hozzĂĄ a vezĂŠrigazgatĂł. â¨Egyben a Nabucco hivatalos ĂĄllĂĄspontjakĂŠnt ismertette: az ĂŠpĂtkezĂŠs
vĂĄrhatĂłan 2012-ben kezdĹdik; gĂĄz a megerĹsĂtett fĂśldgĂĄz-forrĂĄsoktĂłl
fĂźggĹen elĹszĂśr 2014-2015-ben folyik majd a vezetĂŠkekben. â¨Â Â
A vezĂŠrigazgatĂł a kĂśzlemĂŠnyben arrĂłl is tĂĄjĂŠkoztatta az MTI-t, hogy a kismĂŠrtĂŠkĹą vĂĄltozĂĄs oka az, miszerint “szĂĄmĂtĂĄsba kell vennĂźnk, mikorra ĂŠpĂźlhet ki a gĂĄzelosztĂłi infrastruktĂşra, illetve a fĂśldgĂĄzforrĂĄsok mikor vĂĄlnak elĂŠrhetĹvĂŠ. SzĂĄllĂtĂłi oldalrĂłl a szĂźksĂŠges fĂśldgĂĄzmennyisĂŠg vĂĄrhatĂłan 2015-tĹl ĂĄll rendelkezĂŠsre.”
Ezzel kapcsolatos frankfurti keltezĂŠsĹą, pĂŠnteki hĂr az, hogy az idĂŠn mĂĄr biztosan nem hozza meg a vĂŠgsĹ befektetĂŠsi dĂśntĂŠst a NabuccĂłrĂłl a fĂśldgĂĄzvezetĂŠk megĂŠpĂtĂŠsĂŠre ĂŠs ĂźzemeltetĂŠsĂŠre lĂŠtrehozott konzorcium hat tagja kĂśzĂźl kettĹ; pĂŠnteken az osztrĂĄk OMV ĂŠs a nĂŠmet RWE kĂŠpviselĹi is kĂśzĂśltĂŠk, hogy az azerbajdzsĂĄni fĂśldgĂĄzszĂĄllĂtĂĄsokrĂłl szĂłlĂł tĂĄrgyalĂĄsok elhĂşzĂłdĂĄsa miatt 2011-re halasztjĂĄk annak eldĂśntĂŠsĂŠt, hogy rĂŠszt vesznek-e a projektben.
Az OMV nemzetkĂśzi vezetĂŠkĂŠpĂtĂŠsi projektekĂŠrt felelĹs vezetĹje, Michael Ulbrich a Der Standard cĂmĹą bĂŠcsi lapnak nyilatkozva hangsĂşlyozta: “az idĂŠn mĂĄr biztosan nem jutunk vĂŠgsĹ elhatĂĄrozĂĄsra, 2011-ben hozunk majd dĂśntĂŠst”. Az RWE illetĂŠkese pedig a dpa nĂŠmet hĂrĂźgynĂśksĂŠgnek  azt mondta, hogy “tovĂĄbbra is kĂŠrdĂŠses a vezetĂŠk gĂĄzellĂĄtĂĄsĂĄnak biztosĂthatĂłsĂĄga, az eredeti menetrend ezĂŠrt nem tarthatĂł”, dĂśntĂŠs csak jĂśvĹre vĂĄrhatĂł.
A kĂŠsedelmet az okozza, hogy egyelĹre nem tudni, ki juthat hozzĂĄ az azerbajdzsĂĄni Shah Deniz II fĂśldgĂĄzmezĹ kĂŠszletĂŠhez. Az azeri vezetĂŠs tĂśbb mint 20 tĂĄrsasĂĄggal folytat tĂĄrgyalĂĄsokat pĂĄrhuzamosan a lelĹhelyrĹl kitermelhetĹ fĂśldgĂĄz ĂŠrtĂŠkesĂtĂŠsĂŠrĹl. A bakui kormĂĄny a legmagasabb ĂĄrat kĂnĂĄlĂł fĂŠllel kĂvĂĄn szerzĹdni, az orosz Gazprom pedig nemrĂŠgiben kĂśzĂślte, hogy senki nem versenyezhet azzal az ĂĄrral, amelyet Ĺk ajĂĄnlanak a Shah Denitz II fĂśldgĂĄzkincsĂŠĂŠrt – ĂĄll a Reuters hĂrĂźgynĂśksĂŠg ĂśsszefoglalĂłjĂĄban.