Egyre valĂłszĂnűtlenebbĂŠ vĂĄlik, hogy valaha is megvalĂłsul a Nabucco gĂĄzvezetĂŠk, mivel a kisebb rivĂĄlisok lassankĂŠnt teljesĂtik annak cĂŠljĂĄt, ĂŠs ĂĄtveszik az EurĂłpĂĄt kaukĂĄzusi gĂĄzzal valĂł ellĂĄtĂĄs feladatĂĄt. Az egyik legnagyobb partner, az RWE ekĂśzben a kilĂŠpĂŠsen gondolkodik.
A Nabucco teljes megvalĂłsĂtĂĄsĂĄnak valĂłszĂnűsĂŠge az ĂŠvek mĂşltĂĄval egyre kisebb, vĂŠli Richard Morningstar, az USA eurĂĄzsiai energianagykĂśvete. MĂĄra egyĂŠrtelművĂŠ vĂĄlt, hogy a pĂŠnzĂźgyi ĂŠs időbeli szempontok szerint is bonyolultabb a feladat a vĂĄrtnĂĄl, a vezetĂŠk megvalĂłsĂtĂĄsa rengeteget kĂŠsik a tervezettet kĂŠpest ĂŠs a rĂŠsztvevő vĂĄllalatok szĂĄma sem elĂŠg nagy, folytatta Morningstar egy, a napokban tartott energiakonferenciĂĄn UkrajnĂĄban.
Ezen partnerek sora a kĂśzeljĂśvőben rĂĄadĂĄsul eggyel rĂśvidĂźlhet. A mĂşlt hĂŠten ugyanis a nĂŠmet RWE AG Ăşgy nyilatkozott, fontolgatja a Nabucco-projektből valĂł kiugrĂĄsĂĄt. NĂŠmetorszĂĄg mĂĄsodik legnagyobb kĂśzművĂĄllalata a nemzetkĂśzi gazdasĂĄgi nehĂŠzsĂŠgekre reagĂĄlva igyekezne csĂśkkenteni kĂśltsĂŠgeit. Az RWE alapvetően tovĂĄbbra is tĂĄmogatja a Nabucco ĂśtletĂŠt – elmĂŠletben. Ăm jelenleg szĂvesebben keresnĂŠ meg azt a megoldĂĄst, amely rĂŠvĂŠn a lehető legolcsĂłbban juthat gĂĄz EurĂłpĂĄba.
A vĂĄllalat nyilatkozatĂĄban a tĂśrĂśk-azeri megegyezĂŠsre is kitĂŠrt. A pĂĄr hetes megĂĄllapodĂĄs ĂŠrtelmĂŠben AzerbajdzsĂĄnbĂłl TĂśrĂśkorszĂĄgon ĂĄt fut a Trans Anadolu gĂĄzvezetĂŠk, kezdetben elsősorban TĂśrĂśkorszĂĄgot, kĂŠsőbb EurĂłpĂĄt ellĂĄtva gĂĄzzal. A Nabucco is pĂĄlyĂĄzott annak idejĂŠn az azerbajdzsĂĄni Sah Deniz II mező gĂĄzĂĄnak elszĂĄllĂtĂĄsĂĄra, de a tendert nem nyerte meg. Ez a vĂĄltozĂĄs az RWE szerint mĂĄs fĂŠnyben tĂźnteti fel a helyzetet.
A nagy dĂŠli gĂĄzfolyosĂł ĂśtletĂŠnek kivitelezĂŠse tehĂĄt egyre tĂĄvolabbra kerĂźl a Nabucco hatĂĄskĂśrĂŠtől ĂŠs olyan kisebb projektek teljesĂtik a feladatot, mint az emlĂtett Trans Anadolu, a TAP, vagy az ITGI. Az EurĂłpai EnergiabizottsĂĄg ĂĄllĂĄspontja az, hogy bĂĄrmilyen, EurĂłpĂĄt gĂĄzzal ellĂĄtĂł projektet tĂĄmogat, a NabuccĂłval nem kivĂŠtelez.
Lassan keresztet vetnek a Nabuccóra
Egyre valĂłszĂnűtlenebbĂŠ vĂĄlik, hogy valaha is megvalĂłsul a Nabucco gĂĄzvezetĂŠk, mivel a kisebb rivĂĄlisok lassankĂŠnt teljesĂtik annak cĂŠljĂĄt, ĂŠs ĂĄtveszik az EurĂłpĂĄt kaukĂĄzusi gĂĄzzal valĂł ellĂĄtĂĄs feladatĂĄt. Az egyik legnagyobb partner, az RWE ekĂśzben a kilĂŠpĂŠsen gondolkodik.
A Nabucco teljes megvalĂłsĂtĂĄsĂĄnak valĂłszĂnűsĂŠge az ĂŠvek mĂşltĂĄval egyre kisebb, vĂŠli Richard Morningstar, az USA eurĂĄzsiai energianagykĂśvete. MĂĄra egyĂŠrtelművĂŠ vĂĄlt, hogy a pĂŠnzĂźgyi ĂŠs időbeli szempontok szerint is bonyolultabb a feladat a vĂĄrtnĂĄl, a vezetĂŠk megvalĂłsĂtĂĄsa rengeteget kĂŠsik a tervezettet kĂŠpest ĂŠs a rĂŠsztvevő vĂĄllalatok szĂĄma sem elĂŠg nagy, folytatta Morningstar egy, a napokban tartott energiakonferenciĂĄn UkrajnĂĄban.
Ezen partnerek sora a kĂśzeljĂśvőben rĂĄadĂĄsul eggyel rĂśvidĂźlhet. A mĂşlt hĂŠten ugyanis a nĂŠmet RWE AG Ăşgy nyilatkozott, fontolgatja a Nabucco-projektből valĂł kiugrĂĄsĂĄt. NĂŠmetorszĂĄg mĂĄsodik legnagyobb kĂśzművĂĄllalata a nemzetkĂśzi gazdasĂĄgi nehĂŠzsĂŠgekre reagĂĄlva igyekezne csĂśkkenteni kĂśltsĂŠgeit. Az RWE alapvetően tovĂĄbbra is tĂĄmogatja a Nabucco ĂśtletĂŠt – elmĂŠletben. Ăm jelenleg szĂvesebben keresnĂŠ meg azt a megoldĂĄst, amely rĂŠvĂŠn a lehető legolcsĂłbban juthat gĂĄz EurĂłpĂĄba.
A vĂĄllalat nyilatkozatĂĄban a tĂśrĂśk-azeri megegyezĂŠsre is kitĂŠrt. A pĂĄr hetes megĂĄllapodĂĄs ĂŠrtelmĂŠben AzerbajdzsĂĄnbĂłl TĂśrĂśkorszĂĄgon ĂĄt fut a Trans Anadolu gĂĄzvezetĂŠk, kezdetben elsősorban TĂśrĂśkorszĂĄgot, kĂŠsőbb EurĂłpĂĄt ellĂĄtva gĂĄzzal. A Nabucco is pĂĄlyĂĄzott annak idejĂŠn az azerbajdzsĂĄni Sah Deniz II mező gĂĄzĂĄnak elszĂĄllĂtĂĄsĂĄra, de a tendert nem nyerte meg. Ez a vĂĄltozĂĄs az RWE szerint mĂĄs fĂŠnyben tĂźnteti fel a helyzetet.
A nagy dĂŠli gĂĄzfolyosĂł ĂśtletĂŠnek kivitelezĂŠse tehĂĄt egyre tĂĄvolabbra kerĂźl a Nabucco hatĂĄskĂśrĂŠtől ĂŠs olyan kisebb projektek teljesĂtik a feladatot, mint az emlĂtett Trans Anadolu, a TAP, vagy az ITGI. Az EurĂłpai EnergiabizottsĂĄg ĂĄllĂĄspontja az, hogy bĂĄrmilyen, EurĂłpĂĄt gĂĄzzal ellĂĄtĂł projektet tĂĄmogat, a NabuccĂłval nem kivĂŠtelez.