FeltehetĹen nem okoz majd komolyabb Ăźzemanyag-ellĂĄtĂĄsi zavarokat a vilĂĄg harmadik legnagyobb kikĂśtĹjĂŠben tizedik napja tartĂł sztrĂĄjk EurĂłpĂĄban â kĂśzĂślte az energiainfo.hu-val az ING iparĂĄgi elemzĹje. Pletser TamĂĄs vĂŠlemĂŠnye szerint a 13 kĹoljafinomĂtĂłt nyersanyaggal ellĂĄtĂł Marseilles-i kikĂśtĹben zajlĂł munkabeszĂźntetĂŠs feltehetĹleg nem hĂşzĂłdik el annyira, hogy a kiesĂŠs ĂŠrezhetĹ legyen, az eurĂłpai orszĂĄgok ugyanis jelentĹs Ăźzemanyag- ĂŠs nyersolajtartalĂŠkokkal rendelkeznek, ĂŠs arra sem kell szĂĄmĂtani, hogy a sztrĂĄjk miatt felkĂşsznĂĄnak az ĂĄrak a tĂŠrsĂŠgĂźnkben irĂĄnyadĂł mediterrĂĄn tĹzsdĂŠken sem.
EgyelĹre mĂŠg FranciaorszĂĄgban sem rossz a helyzet, a Bloomberg hĂrĂźgynĂśksĂŠg ĂĄltal megszĂłlaltatott Michael Crochet-Vourey, a Total szĂłvivĹje legalĂĄbbis azt kĂśzĂślte, hogy egyelĹre csupĂĄn kĂŠt finomĂtĂłjukban lassult le a termelĂŠs. Ezeket a keleti orszĂĄgrĂŠszben talĂĄlhatĂł egysĂŠgek kizĂĄrĂłlag a Marseilles-i terminĂĄlokon keresztĂźl jutnak nyersolajhoz. Ăzemanyag-ellĂĄtĂĄsi problĂŠmĂĄk egyelĹre csak KorzikĂĄn merĂźltek fel, ahol mĂĄr tĂśbb tĂśltĹĂĄllomĂĄst is lezĂĄrtak, tovĂĄbbi kettĹt pedig lefoglaltak a rendĹrsĂŠg, a tĹąoltĂłsĂĄg ĂŠs a mentĹk szĂĄmĂĄra. A helyzet azonban ott is hamarosan javulni fog, mert befutott mĂĄr a korzikai kikĂśtĹbe az a szĂr tanker, amelybĹl ĂşjratĂślthetik az olajtĂĄrolĂłkat.
Mint arrĂłl korĂĄbban mĂĄr beszĂĄmoltunk, a Marseilles-i kikĂśtĹben a CTG szakszervezeti tĂśmĂśrĂźlĂŠs hirdetett sztrĂĄjkot, Ăgy tiltakozva nyugdĂjkorhatĂĄr felemelĂŠse ĂŠs a kikĂśtĹi reform ellen. Az utas- ĂŠs teherszĂĄllĂtĂł terminĂĄlokon mĂĄr folyik a munka, az olajszĂĄllĂtĂł hajĂłkat fogadĂł terminĂĄlok dolgozĂłi azonban Ăşgy dĂśntĂśttek, hogy nem hagynak fel a sztrĂĄjkkal. A kikĂśtĹi igazgatĂłsĂĄg keddi tĂĄjĂŠkoztatĂĄsa szerint mĂĄr tĂśbb mint 44 hajĂł vĂĄrakozik a tengeren, ebbĹl 15 szĂĄllĂt nyersolajat. A Francia Olajipari UniĂł elnĂśke Ăşgy vĂŠli, mĂŠg kĂŠt ĂŠs fĂŠl hĂŠt kellene ahhoz, hogy FranciaorszĂĄg megĂŠrezze a munkabeszĂźntetĂŠs hatĂĄsĂĄt. EbbĹl a szempontbĂłl jĂł hĂr, hogy Pascal Galeote, a CTG vezetĹje az ellĂĄtĂĄsi aggodalmakkal kapcsolatos hĂrekre reagĂĄlva az egyik francia rĂĄdiĂłnak kijelentette: âNem cĂŠlunk az ĂźzemanyaghiĂĄny fokozĂĄsa, illetve fenntartĂĄsa.â
A Port Marseilles a vilĂĄg egyik legnagyobb forgalmĂş kikĂśtĹje, egyebek kĂśzĂśtt az Esso, a BP, a Shell ĂŠs a Total szĂĄllĂtja innen egyes finomĂtĂłiba a kĹolajat.
Az EU-ban nem okoz üzemanyaghiányt a Marseilles-i kikötősztrájk
FeltehetĹen nem okoz majd komolyabb Ăźzemanyag-ellĂĄtĂĄsi zavarokat a vilĂĄg harmadik legnagyobb kikĂśtĹjĂŠben tizedik napja tartĂł sztrĂĄjk EurĂłpĂĄban â kĂśzĂślte az energiainfo.hu-val az ING iparĂĄgi elemzĹje. Pletser TamĂĄs vĂŠlemĂŠnye szerint a 13 kĹoljafinomĂtĂłt nyersanyaggal ellĂĄtĂł Marseilles-i kikĂśtĹben zajlĂł munkabeszĂźntetĂŠs feltehetĹleg nem hĂşzĂłdik el annyira, hogy a kiesĂŠs ĂŠrezhetĹ legyen, az eurĂłpai orszĂĄgok ugyanis jelentĹs Ăźzemanyag- ĂŠs nyersolajtartalĂŠkokkal rendelkeznek, ĂŠs arra sem kell szĂĄmĂtani, hogy a sztrĂĄjk miatt felkĂşsznĂĄnak az ĂĄrak a tĂŠrsĂŠgĂźnkben irĂĄnyadĂł mediterrĂĄn tĹzsdĂŠken sem.
EgyelĹre mĂŠg FranciaorszĂĄgban sem rossz a helyzet, a Bloomberg hĂrĂźgynĂśksĂŠg ĂĄltal megszĂłlaltatott Michael Crochet-Vourey, a Total szĂłvivĹje legalĂĄbbis azt kĂśzĂślte, hogy egyelĹre csupĂĄn kĂŠt finomĂtĂłjukban lassult le a termelĂŠs. Ezeket a keleti orszĂĄgrĂŠszben talĂĄlhatĂł egysĂŠgek kizĂĄrĂłlag a Marseilles-i terminĂĄlokon keresztĂźl jutnak nyersolajhoz. Ăzemanyag-ellĂĄtĂĄsi problĂŠmĂĄk egyelĹre csak KorzikĂĄn merĂźltek fel, ahol mĂĄr tĂśbb tĂśltĹĂĄllomĂĄst is lezĂĄrtak, tovĂĄbbi kettĹt pedig lefoglaltak a rendĹrsĂŠg, a tĹąoltĂłsĂĄg ĂŠs a mentĹk szĂĄmĂĄra. A helyzet azonban ott is hamarosan javulni fog, mert befutott mĂĄr a korzikai kikĂśtĹbe az a szĂr tanker, amelybĹl ĂşjratĂślthetik az olajtĂĄrolĂłkat.
Mint arrĂłl korĂĄbban mĂĄr beszĂĄmoltunk, a Marseilles-i kikĂśtĹben a CTG szakszervezeti tĂśmĂśrĂźlĂŠs hirdetett sztrĂĄjkot, Ăgy tiltakozva nyugdĂjkorhatĂĄr felemelĂŠse ĂŠs a kikĂśtĹi reform ellen. Az utas- ĂŠs teherszĂĄllĂtĂł terminĂĄlokon mĂĄr folyik a munka, az olajszĂĄllĂtĂł hajĂłkat fogadĂł terminĂĄlok dolgozĂłi azonban Ăşgy dĂśntĂśttek, hogy nem hagynak fel a sztrĂĄjkkal. A kikĂśtĹi igazgatĂłsĂĄg keddi tĂĄjĂŠkoztatĂĄsa szerint mĂĄr tĂśbb mint 44 hajĂł vĂĄrakozik a tengeren, ebbĹl 15 szĂĄllĂt nyersolajat. A Francia Olajipari UniĂł elnĂśke Ăşgy vĂŠli, mĂŠg kĂŠt ĂŠs fĂŠl hĂŠt kellene ahhoz, hogy FranciaorszĂĄg megĂŠrezze a munkabeszĂźntetĂŠs hatĂĄsĂĄt. EbbĹl a szempontbĂłl jĂł hĂr, hogy Pascal Galeote, a CTG vezetĹje az ellĂĄtĂĄsi aggodalmakkal kapcsolatos hĂrekre reagĂĄlva az egyik francia rĂĄdiĂłnak kijelentette: âNem cĂŠlunk az ĂźzemanyaghiĂĄny fokozĂĄsa, illetve fenntartĂĄsa.â
A Port Marseilles a vilĂĄg egyik legnagyobb forgalmĂş kikĂśtĹje, egyebek kĂśzĂśtt az Esso, a BP, a Shell ĂŠs a Total szĂĄllĂtja innen egyes finomĂtĂłiba a kĹolajat.