Moszkva hétfőn szenvedi el első vereségét csatáját a Kaszpi térség kőolajszállító kapacitásait illetően meglévő fölényének védelmében, amikor kormányzati és olajipari vezetők összegyűlnek észak-nyugat Kazahsztánban egy új, másfélezer kilométeres csővezeték avatására – adta hírül a Financial Times.
Az új csővezeték, a régen várt kijáratot biztosítja a 6-9 milliárd hordósra becsült tengizi olajkészletek számára, az exportpiacok felé. Ez idáig a Chevron irányítása alatt folyt a kitermelés, az olajat vasúton, a meglévő orosz csővezetéken, vagy uszályon szállították a Kaszpi-tengeren át, Bakuba.
A térség államai kivétel nélkül beszálltak a csővezeték játszmába – emlékeztet az angol üzleti lap. A kaszpi országok szeretnének alternatív útvonalat létesíteni az olajuk számára, miközben Oroszország ragaszkodik a tranzitdíjakból befolyó bevételéhez, és az ellátásbiztonsághoz, amit a területén átvezető csővezetékek jelentenek.
Hétfőn, a Kaszpi Csővezeték Társulás, amelyben az orosz és a kazah kormánynak meghatározó részesedése van, hétfőn kihúzza a dugót Atyraunál, Kazahsztánban. A társulásnak többek között tagja még Oman, a Chevron, a Lukarco, a Rosneft-Shell kaszpi vegyesvállalata, a Mobil helyi csővezeték társasága, az Agip.
Három hónapba telik, mire a csővezeték megtelik olajjal, a tervek szerint a fekete-tengeri Novorosszijszk kikötőjében, júniusban tölthetik meg kaszpi olajjal az első tankert.
A tengizi olaj elkerüli Oroszországot
Moszkva hétfőn szenvedi el első vereségét csatáját a Kaszpi térség kőolajszállító kapacitásait illetően meglévő fölényének védelmében, amikor kormányzati és olajipari vezetők összegyűlnek észak-nyugat Kazahsztánban egy új, másfélezer kilométeres csővezeték avatására – adta hírül a Financial Times.
Az új csővezeték, a régen várt kijáratot biztosítja a 6-9 milliárd hordósra becsült tengizi olajkészletek számára, az exportpiacok felé. Ez idáig a Chevron irányítása alatt folyt a kitermelés, az olajat vasúton, a meglévő orosz csővezetéken, vagy uszályon szállították a Kaszpi-tengeren át, Bakuba.
A térség államai kivétel nélkül beszálltak a csővezeték játszmába – emlékeztet az angol üzleti lap. A kaszpi országok szeretnének alternatív útvonalat létesíteni az olajuk számára, miközben Oroszország ragaszkodik a tranzitdíjakból befolyó bevételéhez, és az ellátásbiztonsághoz, amit a területén átvezető csővezetékek jelentenek.
Hétfőn, a Kaszpi Csővezeték Társulás, amelyben az orosz és a kazah kormánynak meghatározó részesedése van, hétfőn kihúzza a dugót Atyraunál, Kazahsztánban. A társulásnak többek között tagja még Oman, a Chevron, a Lukarco, a Rosneft-Shell kaszpi vegyesvállalata, a Mobil helyi csővezeték társasága, az Agip.
Három hónapba telik, mire a csővezeték megtelik olajjal, a tervek szerint a fekete-tengeri Novorosszijszk kikötőjében, júniusban tölthetik meg kaszpi olajjal az első tankert.