Két év alatt 13,4-ről 13,9 évre nőtt a forgalomban lévő személyautók átlagéletkora Magyarországon, és az eladásra hirdetett autók átlagéletkora is közelít a 12 évhez – hívta fel a figyelmet Fodor László, a Használtautó.hu autós portál szakértője az M1 aktuális csatornán vasárnap. Hozzátette: a válság indulása óta, 2007 óta rohamosan nőtt az autópark öregedése.
A portál statisztikái szerint az idősebb autók jóval hamarabb, átlagosan 4-5 hét alatt elkelnek, miközben a legfiatalabb, magasabb értékű autók eladására jellemzően két hónap alatt kerül sor.
Kifejtette: azokban a megyékben, ahol alacsonyabbak az átlagkeresetek ott 300 alatt van az ezer főre jutó autók száma, a fővárosban, Pest megyében, és a gazdaságilag fejlettebb megyékben pedig a 400-hoz közelít ez a szám. Európában jellemzően 400-600 autó jut ezer lakosra.
Problémának nevezte, hogy csaknem másfélszer annyi használt autót hoznak be az országba külföldről, mint amennyi új autót itthon eladnak. Ezeknek az átlagéletkora tíz év feletti, így továbbra sem sikerül megállítani az autópark öregedését.
Rohamosan öregszik a magyar személygépkocsipark
Két év alatt 13,4-ről 13,9 évre nőtt a forgalomban lévő személyautók átlagéletkora Magyarországon, és az eladásra hirdetett autók átlagéletkora is közelít a 12 évhez – hívta fel a figyelmet Fodor László, a Használtautó.hu autós portál szakértője az M1 aktuális csatornán vasárnap. Hozzátette: a válság indulása óta, 2007 óta rohamosan nőtt az autópark öregedése.
A portál statisztikái szerint az idősebb autók jóval hamarabb, átlagosan 4-5 hét alatt elkelnek, miközben a legfiatalabb, magasabb értékű autók eladására jellemzően két hónap alatt kerül sor.
Kifejtette: azokban a megyékben, ahol alacsonyabbak az átlagkeresetek ott 300 alatt van az ezer főre jutó autók száma, a fővárosban, Pest megyében, és a gazdaságilag fejlettebb megyékben pedig a 400-hoz közelít ez a szám. Európában jellemzően 400-600 autó jut ezer lakosra.
Problémának nevezte, hogy csaknem másfélszer annyi használt autót hoznak be az országba külföldről, mint amennyi új autót itthon eladnak. Ezeknek az átlagéletkora tíz év feletti, így továbbra sem sikerül megállítani az autópark öregedését.