A korĂĄbban becsĂźltnĂŠl jĂłval tĂśbb pĂŠnzt emĂŠszthet fel a DĂŠli Ăramlat fĂśldgĂĄzvezetĂŠk megĂŠpĂtĂŠse, a Gazprom kedden megjelent Ăşj szĂĄmĂtĂĄsa szerint a beruhĂĄzĂĄs kĂśltsĂŠge 15,5 milliĂĄrd eurĂł kĂśrĂźl lehet, ami a magyar bruttĂł hazai termĂŠk (GDP) nagyjĂĄbĂłl 15 szĂĄzalĂŠkĂĄnak felel meg. A DĂŠli Ăramlat gĂĄzvezetĂŠken UkrajnĂĄt elkerĂźlve jutna el az orosz fĂśldgĂĄz nyugatra. A csĹvezetĂŠket a Fekete-tenger alatt ĂŠpĂtenĂŠk ki BulgĂĄriĂĄig.
Az orosz fĂśldgĂĄz-monopĂłlium szerint “jelenlegi ĂĄrakon szĂĄmĂtva a tengerfenĂŠken futĂł vezetĂŠkszakasz megĂŠpĂtĂŠse 10 milliĂĄrd eurĂłba, az eurĂłpai, fĂśldfelszĂni szakasz megĂŠpĂtĂŠse tovĂĄbbi 5,5 milliĂĄrd eurĂłba kerĂźl”.
A cĂŠg korĂĄbban Ăşgy becsĂźlte, hogy a vezetĂŠk lefektetĂŠse 10 milliĂĄrd eurĂłs beruhĂĄzĂĄst igĂŠnyel.
A DĂŠli Ăramlat gĂĄzvezetĂŠken UkrajnĂĄt elkerĂźlve jutna el az orosz fĂśldgĂĄz nyugatra. A csĹvezetĂŠket a Fekete-tenger alatt ĂŠpĂtenĂŠk ki BulgĂĄriĂĄig. Innen kĂŠt irĂĄnyban haladna tovĂĄbb, az egyik ĂĄga SzerbiĂĄn ĂŠs MagyarorszĂĄgon ĂĄt HorvĂĄtorszĂĄgot ĂŠs SzlovĂŠniĂĄt ĂŠrintve jutna el az ausztriai vĂŠgpontig, a mĂĄsik ĂĄga pedig GĂśrĂśgorszĂĄgon ĂŠs az Adriai-tengeren keresztĂźl OlaszorszĂĄgba futna.
Az uniĂłs hĂĄtterĹą Nabucco vezetĂŠk rivĂĄlisa a tervek szerint 2015-re ĂŠpĂźlne ki. Teljes kapacitĂĄsa ĂŠvente 63 milliĂĄrd kĂśbmĂŠter lesz, ami az ĂŠves magyarorszĂĄgi gĂĄzfogyasztĂĄs tĂśbb mint nĂŠgyszerese.
Jóval többe kerül a Déli Áramlat a vártnál
A korĂĄbban becsĂźltnĂŠl jĂłval tĂśbb pĂŠnzt emĂŠszthet fel a DĂŠli Ăramlat fĂśldgĂĄzvezetĂŠk megĂŠpĂtĂŠse, a Gazprom kedden megjelent Ăşj szĂĄmĂtĂĄsa szerint a beruhĂĄzĂĄs kĂśltsĂŠge 15,5 milliĂĄrd eurĂł kĂśrĂźl lehet, ami a magyar bruttĂł hazai termĂŠk (GDP) nagyjĂĄbĂłl 15 szĂĄzalĂŠkĂĄnak felel meg. A DĂŠli Ăramlat gĂĄzvezetĂŠken UkrajnĂĄt elkerĂźlve jutna el az orosz fĂśldgĂĄz nyugatra. A csĹvezetĂŠket a Fekete-tenger alatt ĂŠpĂtenĂŠk ki BulgĂĄriĂĄig.
Az orosz fĂśldgĂĄz-monopĂłlium szerint “jelenlegi ĂĄrakon szĂĄmĂtva a tengerfenĂŠken futĂł vezetĂŠkszakasz megĂŠpĂtĂŠse 10 milliĂĄrd eurĂłba, az eurĂłpai, fĂśldfelszĂni szakasz megĂŠpĂtĂŠse tovĂĄbbi 5,5 milliĂĄrd eurĂłba kerĂźl”.
A cĂŠg korĂĄbban Ăşgy becsĂźlte, hogy a vezetĂŠk lefektetĂŠse 10 milliĂĄrd eurĂłs beruhĂĄzĂĄst igĂŠnyel.
A DĂŠli Ăramlat gĂĄzvezetĂŠken UkrajnĂĄt elkerĂźlve jutna el az orosz fĂśldgĂĄz nyugatra. A csĹvezetĂŠket a Fekete-tenger alatt ĂŠpĂtenĂŠk ki BulgĂĄriĂĄig. Innen kĂŠt irĂĄnyban haladna tovĂĄbb, az egyik ĂĄga SzerbiĂĄn ĂŠs MagyarorszĂĄgon ĂĄt HorvĂĄtorszĂĄgot ĂŠs SzlovĂŠniĂĄt ĂŠrintve jutna el az ausztriai vĂŠgpontig, a mĂĄsik ĂĄga pedig GĂśrĂśgorszĂĄgon ĂŠs az Adriai-tengeren keresztĂźl OlaszorszĂĄgba futna.
Az uniĂłs hĂĄtterĹą Nabucco vezetĂŠk rivĂĄlisa a tervek szerint 2015-re ĂŠpĂźlne ki. Teljes kapacitĂĄsa ĂŠvente 63 milliĂĄrd kĂśbmĂŠter lesz, ami az ĂŠves magyarorszĂĄgi gĂĄzfogyasztĂĄs tĂśbb mint nĂŠgyszerese.