close
Új stratégiát hirdetett az MVM
Áram - Egyéb - Gáz - Megújuló

Új stratégiát hirdetett az MVM

Megváltozozz a világ, ezért új stratégiára van szükség, számos új terület megjelent, amellyel az MVm nem foglalkozott, ha ez nem változik lemaradók leszünk  ezekkel a szavakkal kezdte nemsokkal ez előtt Csiba Péter, az MVM elnök-vezérigazgatója a társaság új stratégiájának ismertetését a cég sajtótájékoztatóján. A cél, hogy az MVM regionálisan is versenyképes, innovatív, jövőorientált, a fenntarthatóságot és a biztonságot szolgál társaság kíván lenni a jövőben. Gazdasági oldalon nagyon határozott cél, hogy 2020-ig megduplázza üzemi eredményét a csoport, ami 200 milliárd forint körüli EBITDA-t jelent. 

A csoportszintű EBITDA (kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredmény) több mint 107 milliárd forint volt, 4,2 milliárddal több az előző évinél.

Új, középtávú stratégiájában a csoport célul tűzte ki, hogy 2020-ra megduplázza az EBITDA értékét – közölte Csiba Péter, az MVM Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A stratégiában kiemelt cél a csoport megjelenése új piacokon, a regionális szerepvállalás növelése, a szolgáltatások, valamint a megújuló forrásokon alapuló energiatermelés bővítése – ismertette. Ugyancsak kiemelt szerepet kap a hazai innováció támogatása, a hosszú távú energiaellátás biztonsága, a versenyképesség további növelése és az ügyfélorientált működés – tette hozzá.

Csiba Péter hangsúlyozta, az MVM azt tűzte ki célul, hogy olcsó, fenntartható módon megfizethető energiát biztosítson a magyar fogyasztóknak, eközben a társaság fontos régiós szereplővé válik.

Kiemelte, hogy lépést kell tartaniuk az új versenytársakkal, olyan területeken kell szolgáltatásokat nyújtaniuk, amelyekkel eddig az MVM-csoport nem foglalkozott.

Úgy fogalmazott: Magyarország energiabiztonsága alapvetően az MVM kezében van, szeretnének minden lépést megtenni annak érdekében, hogy az ellátásbiztonság a jelenlegi, vagy még magasabb szinten legyen. Aktívan részt kívánnak venni minden olyan energiabiztonsági koncepció kialakításában, amit nagyrészt az MVM-nek kell végrehajtani – tette hozzá.

Csiba Péter kitért arra is, hogy az energiaszektorban esnek a termékek árai, a hatékony növekedéshez meg kell keresni a társaságcsoport racionalizálási lehetőségeit, és lehetőség szerint olcsóbban kell szolgáltatni.

Az MVM-csoporton belül vannak szolgáltatók, amelyek a külső piacokon is megfelelnek és már megjelentek külföldi országokban; tovább keresik ezeket a lehetőségeket – közölte az elnök-vezérigazgató.

Elmondta azt is, támogatni szeretnék azokat a fejlesztéseket elsősorban az energetika területén, amelyeket piacra lehet segíteni.

Kóbor György, az MVM Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese a sajtótájékoztatón elmondta, a társaságcsoport tavaly 60 milliárd forintot fordított fejlesztésekre, és összesen 120 milliárd forintot fizetett be a magyar költségvetésbe különböző díjak és adónemek formájában.

Kérdésre válaszolva Csiba Péter közölte: ha születik tulajdonosi döntés, készek más cégek felvásárlására, de konkrétan még nincs lépés ebben az ügyben.


Többnyire kérdőmondatokat használok, csillagásznak, atomfizikusnak készültem, de végül újságíró lettem. Húsz éve foglalkozom energiaügyekkel. Tizenhét éve, egy programozó barátommal alapítottuk az energiainfo-t, mindazoknak, akiket nemcsak a "mi" érdekel, hanem a "hogyan" is. Hiszek benne, hogy a kételkedés, és a nyitottság visz előbbre.