Egyes vezetékeik összekötéséről egyeztetnek a Rusia Petroleum és a Jukosz vezetői – jelenti az RBC.A Rusia Petroleum, a Kovitka olajkondenzátum mező kitermelési jogának a tulajdonosa (Irkutszki régió) arról a tárgyal a Jukosz olajtársasággal, hogy intengrálnák a Rusia Petroleum vezetékét a Jukosz azon olajvezetékével, amely az orosz Angarszk városból az észak-kínai Dakingig vezetne. A Rusia képviselője szerint a lépés révén 10 százalékkal csökkennének az orosz szénhidrogén kínai exprotjának szervezési költségei. Végső döntést azonban csak a kovitkai projekt műszaki és gazdasági feltételeinek ismeretében hoznak.
A Jukosz évi 30 millió tonna kelet-szibériai olajat tervez Kínának eladni. Az Angarszk-Daking vezeték terve már 2000-ben felmerült. Nem sokkal utána az állami tulajdonú Transznefty olajszállítócég is bejelentette, hogy vezetéket épít Kína felé. A társaság számos terve között ugyanakkor a Japánba és Koreába történő export is szerepel. A japán kivitelhez azonban Angarszkot a primorszki régióban lévő Nahodka kikötővel kellene összekötni. Miután a két óriásvezeték párhuzamos építése túl nagy vállalkozás lenne az ország számára, az orosz kormány nemrég úgy döntött, hogy az olcsóbb dakingi cső épülhet meg.
Rusia Petroleum-Jukosz együttműködés
Egyes vezetékeik összekötéséről egyeztetnek a Rusia Petroleum és a Jukosz vezetői – jelenti az RBC.A Rusia Petroleum, a Kovitka olajkondenzátum mező kitermelési jogának a tulajdonosa (Irkutszki régió) arról a tárgyal a Jukosz olajtársasággal, hogy intengrálnák a Rusia Petroleum vezetékét a Jukosz azon olajvezetékével, amely az orosz Angarszk városból az észak-kínai Dakingig vezetne. A Rusia képviselője szerint a lépés révén 10 százalékkal csökkennének az orosz szénhidrogén kínai exprotjának szervezési költségei. Végső döntést azonban csak a kovitkai projekt műszaki és gazdasági feltételeinek ismeretében hoznak.
A Jukosz évi 30 millió tonna kelet-szibériai olajat tervez Kínának eladni. Az Angarszk-Daking vezeték terve már 2000-ben felmerült. Nem sokkal utána az állami tulajdonú Transznefty olajszállítócég is bejelentette, hogy vezetéket épít Kína felé. A társaság számos terve között ugyanakkor a Japánba és Koreába történő export is szerepel. A japán kivitelhez azonban Angarszkot a primorszki régióban lévő Nahodka kikötővel kellene összekötni. Miután a két óriásvezeték párhuzamos építése túl nagy vállalkozás lenne az ország számára, az orosz kormány nemrég úgy döntött, hogy az olcsóbb dakingi cső épülhet meg.