Az LPG és a bioetanol után immár áramot is tankolhatnak a fővárosi autósok, miután az ElműâÉmász csoport felavatta Budapest első, az elektromos hajtású autókat kiszolgáló töltőállomását a társaság Váci úti székháza előtt. A sajtótájékoztatóval egybekötött kútnyitáson Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára jelezte: a háztartási fogyasztók energia- és környezettudatossá válásának egyik eleme lesz az elektromos autók térhódítása, a töltőállomás átadása így összhangban van a kormány energiapolitikai célkitűzéseivel.
A célcsoport egyelőre meglehetősen szűk, hiszen, mint azt Marie-Theres Thiell, a két áramszolgáltató igazgatóságának elnöke elmondta, jelenleg körülbelül tíz, tisztán elektromos meghajtású gépkocsi közlekedik a fővárosban, de ebbe már bele kell érteni azt a kettőt is, amelyet ők maguk vásároltak. Egyelőre tehát kísérletről, és nem üzleti vállalkozásról van szó, ami jól mutat az is, hogy a töltőállomást egy éven át ingyen használhatják a villanyautó-tulajdonosok. A megszerzett tapasztalatok birtokában azután a társaság hálózatot építene a villanykutakból. Ehhez persze az is kell, hogy az elektromos meghajtású autók olcsóbbá váljanak. Marie-Theres Thiell szerint ugyanis most még körülbelül négyszer annyiba kerülnek, mint hagymományos társaik.
A sajtótájékoztatóval egybekötött kútnyitáson Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta, a háztartási fogyasztók energia- és környezettudatossá válásának egyik eleme lesz az elektromos autók térhódítása, a töltőállomás átadása így összhangban van a kormány energiapolitikai célkitűzéseivel. Utóbbiak fontos eleme az energiatakarékosság, ehhez nyújhat segítséget az a tanácsadó iroda, amelyet ugyancsak szerdán nyitottak meg az Elmű-székházban.
Az interaktív bemutatóteremben bárki meggyőződhet róla, mennyi áramot fogyaszt a látszólag kikapcsolt, valójában azonban stand by üzemmódban lévő számítógépmonitor vagy televízió. Kövesdi Zoltán a cégcsoport igazgatósági tagja megjegyezte hogy átlagosan egy ország energiafogyasztásának negyven százaléka esik a háztartásokra, ezért született az ötlet, hogy a lakossági fogyasztókat gyártóktól függetlenül tájékoztathassák péládul arról, mennyivel csökkenhet a villanyszámlájuk, ha mondjuk hűtőjüket egy moderbenn típusra cserélik, vagy a hagyományos izzók helyére kisfogyasztásű fényforrásokat csavarnak be. Az érdeklődők megismerkedhetnek a hőszivattyúval is. Ez egy környezetbarát, geotermikus energiára alapozott megoldás, mellyel nemcsak fűteni, de hűteni is lehet. 75 százalékos környezeti és 25 százaléknyi elektromos energia felhasználásával. Aki új hőszivattyús rendszert épít ki, a két társaság szolgáltatási területén igényelheti az úgynevezett GEO tarifát, amely jóval olcsóbb a hagyományosnál.
Megnyílt Budapest első villanykútja
Az LPG és a bioetanol után immár áramot is tankolhatnak a fővárosi autósok, miután az ElműâÉmász csoport felavatta Budapest első, az elektromos hajtású autókat kiszolgáló töltőállomását a társaság Váci úti székháza előtt. A sajtótájékoztatóval egybekötött kútnyitáson Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára jelezte: a háztartási fogyasztók energia- és környezettudatossá válásának egyik eleme lesz az elektromos autók térhódítása, a töltőállomás átadása így összhangban van a kormány energiapolitikai célkitűzéseivel.
A célcsoport egyelőre meglehetősen szűk, hiszen, mint azt Marie-Theres Thiell, a két áramszolgáltató igazgatóságának elnöke elmondta, jelenleg körülbelül tíz, tisztán elektromos meghajtású gépkocsi közlekedik a fővárosban, de ebbe már bele kell érteni azt a kettőt is, amelyet ők maguk vásároltak. Egyelőre tehát kísérletről, és nem üzleti vállalkozásról van szó, ami jól mutat az is, hogy a töltőállomást egy éven át ingyen használhatják a villanyautó-tulajdonosok. A megszerzett tapasztalatok birtokában azután a társaság hálózatot építene a villanykutakból. Ehhez persze az is kell, hogy az elektromos meghajtású autók olcsóbbá váljanak. Marie-Theres Thiell szerint ugyanis most még körülbelül négyszer annyiba kerülnek, mint hagymományos társaik.
A sajtótájékoztatóval egybekötött kútnyitáson Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta, a háztartási fogyasztók energia- és környezettudatossá válásának egyik eleme lesz az elektromos autók térhódítása, a töltőállomás átadása így összhangban van a kormány energiapolitikai célkitűzéseivel. Utóbbiak fontos eleme az energiatakarékosság, ehhez nyújhat segítséget az a tanácsadó iroda, amelyet ugyancsak szerdán nyitottak meg az Elmű-székházban.
Az interaktív bemutatóteremben bárki meggyőződhet róla, mennyi áramot fogyaszt a látszólag kikapcsolt, valójában azonban stand by üzemmódban lévő számítógépmonitor vagy televízió. Kövesdi Zoltán a cégcsoport igazgatósági tagja megjegyezte hogy átlagosan egy ország energiafogyasztásának negyven százaléka esik a háztartásokra, ezért született az ötlet, hogy a lakossági fogyasztókat gyártóktól függetlenül tájékoztathassák péládul arról, mennyivel csökkenhet a villanyszámlájuk, ha mondjuk hűtőjüket egy moderbenn típusra cserélik, vagy a hagyományos izzók helyére kisfogyasztásű fényforrásokat csavarnak be. Az érdeklődők megismerkedhetnek a hőszivattyúval is. Ez egy környezetbarát, geotermikus energiára alapozott megoldás, mellyel nemcsak fűteni, de hűteni is lehet. 75 százalékos környezeti és 25 százaléknyi elektromos energia felhasználásával. Aki új hőszivattyús rendszert épít ki, a két társaság szolgáltatási területén igényelheti az úgynevezett GEO tarifát, amely jóval olcsóbb a hagyományosnál.