close
Kezdődik a Formula E harmadik szezonja Hong Kongban
E-mobilitás - Egyéb

Kezdődik a Formula E harmadik szezonja Hong Kongban

A versenysorozathoz csatlakozó nagy gyártók és a menetrend, amelyben benne van Hong Kong, Párizs és New York, jelölik ki az elektromos autózás, az elektromos autósport helyét, és mutatják meg a fejlődés ütemét – foglalta össze a harmadik szezonját éppen Hong Kongban a hétvégén kezdő Formula E sorozat vezérigazgatója. Alejandro Agag szerint a Formula E küldetése feloldani az elektromos autózással kapcsolatos előítéleteket, és arra ösztönözni azemebreket, hogy elektromos autókat vásároljanak.

Igyekszünk soha össze nem hasonlítani a Formula 1 sorozattal a Formula E sorozatot, mert teljesen mésról van szó – jelentette ki az elektromos sorozat igazgatója. Hozzátette: elektromos autókkal versenyezni, egy teljesen másfajta technológiát reklámoz.

A nagy autógyártóük közül a Renault, a Jaguar, az Audi és a BMW már korábban csatlakozott a Formula E sorozathoz, a Mercedes pedig már jelezte, hogy 2018-tól szádnékozik beszállni az elektromos száguldásba. A versenyigazgató elmondta, tárgyalt a brazíl Felipe Massaval is, az elektromos szériába való “átigazolásról”, miután visszavonult a Formula 1-ből, a mostani szezont követően.

A Formula E kétségkívül már a harmadik szezonjára elérte, nemcsak azt, hogy a nemzetközi autósport élet meghatározó eleme lett, de fontos helye van az innováicó, az alternatív közlekedési megoldásokkal kapcsoaltos fejlesztések területén is. A most kezdőd harmadik szezonra beszállt a faraday Future is a küzdelembe, a Dragon racing partnereként. A pénteken reggel leleplezett új Dragon autó nemcsak külső megjelenésében idézi a Faraday arculati elemeit, technikai partnerségről is szó van. Egyelőre szoftverfejlesztéssel segíti a kínai milliárdos tulajdonában álló, egyébként kalifornoiai székhelyű startup a Formula E-ben a Dragon Racing-et. A jövőben pedig további komponensek szálíltásával is támogatja majd az istállót. A faradaynél bíznak benne, hogy midnen tapasztalat, amit az elektromosan száguldó cirkuszban szereznek, hasznukra válik az utcai elektromos járművek fejlesztésében.

Egyelőre legfeljebb 10 csapat vehet részt a sorozat versenyein, az ötödik szezontól, amikor majd a Mercedes is catlakozik már, ezt felemelik 12-re. Az a cél, hogy akkorra elérjék, hogy a csapatok a jelenlegi ekttő helyett, egy autót használjanak. Addig a pilóták, ha lemerülnek az akkumulátorok, behajtanak a boxutcába és átugranak egy teljesen feltöltött gépbe. A Mercedes csatlakozásának épp az az egyik célja, hogy forszírozott körülméynek között tesztelhessék az elektromos járművek alkotóelemeinek teherbírását.