Az ABB a Bombardier Transportation divíziójától nyert megbízás alapján 42 db Effilight járműtetőre szerelhető vontatási transzformátort szállít a TALENT motorvonatokhoz. A nemrég kereskedelmi forgalomba hozott Effilight transzformátorok első átütő sikerét jelző megrendelés annak a keretszerződésnek a része, amely alapján az ABB 2024-ig 600 vontatási transzformátort szállít majd 300 vonatszerelvényhez. Az E42 transzformátort arra a 21 vonatszerelvényre telepítik, amelyek az osztrák Vorarlberg tartomány vidéki és városi területeit, valamint a tartományt a szomszédos országokkal összekötő vonalakon üzemelnek majd, és biztosítják a közutak tehermentesítését. A vontatási transzformátorok biztonságos feszültségszintű villamos energiát szolgáltatnak az olyan alapvető fontosságú vasúti működésekhez, mint például a vontatás, a fékezés, a világítás, a légkondicionálás, az utastájékoztatás, a jelzőberendezések és a kommunikáció.
Az urbanizáció és a gazdasági fejlődés növeli a hatékony közlekedés iránti igényt, mivel egyre többen választják azokat elővárosi, térségi és intercity közlekedési rendszereket, amelyek a városközpontokat összekötik az agglomerációval és a távolabbi régiókkal. Egy osztrák állampolgár átlagosan évente közel 1425 kilométert utazik vonattal. Világviszonylatban ez azt jelenti, hogy Japán és Svájc után Ausztriában utaznak a legtöbbet vasúton. Az ország 2020-ra vonatkozó távlati célkitűzése, hogy a közel 5000 km hosszúságú pályahálózatán évente 500 millió utast, illetve 150 millió tonna árut szállítson. A vasúti hálózat jelenleg tervezett fejlesztése és bővítése szintén e célkitűzés elérését szolgálja.
Az ABB következő generációs Effilight vontatási transzformátora szabadalmaztatott konstrukciójú, csúcstechnológiát képviselő olajkamrával épül. Az egyedi kialakítású olajkamra a teljes körű funkcionalitás garantálása mellett akár 70%-kal is csökkenti a szükséges olaj mennyiségét. Az olaj-megtakarítás ellensúlyozza azt a többlet rézfelhasználásból eredő költséget, amelyre a veszteségek mérséklése és az energiahatékonyság növelése érdekében van szükség. Az ABB a jobb energiahatékonysági követelmények érdekében úgy optimalizálta a termék konstrukcióját, hogy az azonos tömegű, de a hagyományos transzformátorokhoz képest 25 százalékkal csökkentette a terhelési veszteséget.
„A Bombardier és az ABB kapcsolata hosszú és kiváló együttműködésen alapszik. E mostani siker is megerősíti az ABB preferált beszállítói és hosszú távú technológiai partneri pozícióját” – nyilatkozta Claudio Facchin, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójának vezetője. „Az Effilight olyan innovatív technológiát képvisel, amely összhangban áll azzal a stratégia célkitűzésünkkel, hogy megoldások kifejlesztésével támogassuk az ingázók millióit szolgáló fenntartható mobilitást. Nagy örömünkre szolgál, hogy az osztrák vasúti hálózaton megvalósíthattuk az első kereskedelmi berendezés telepítését.”
Innovatív transzformátorokat szállít az ABB a Bombardiernek
Az ABB a Bombardier Transportation divíziójától nyert megbízás alapján 42 db Effilight járműtetőre szerelhető vontatási transzformátort szállít a TALENT motorvonatokhoz. A nemrég kereskedelmi forgalomba hozott Effilight transzformátorok első átütő sikerét jelző megrendelés annak a keretszerződésnek a része, amely alapján az ABB 2024-ig 600 vontatási transzformátort szállít majd 300 vonatszerelvényhez. Az E42 transzformátort arra a 21 vonatszerelvényre telepítik, amelyek az osztrák Vorarlberg tartomány vidéki és városi területeit, valamint a tartományt a szomszédos országokkal összekötő vonalakon üzemelnek majd, és biztosítják a közutak tehermentesítését. A vontatási transzformátorok biztonságos feszültségszintű villamos energiát szolgáltatnak az olyan alapvető fontosságú vasúti működésekhez, mint például a vontatás, a fékezés, a világítás, a légkondicionálás, az utastájékoztatás, a jelzőberendezések és a kommunikáció.
Az urbanizáció és a gazdasági fejlődés növeli a hatékony közlekedés iránti igényt, mivel egyre többen választják azokat elővárosi, térségi és intercity közlekedési rendszereket, amelyek a városközpontokat összekötik az agglomerációval és a távolabbi régiókkal. Egy osztrák állampolgár átlagosan évente közel 1425 kilométert utazik vonattal. Világviszonylatban ez azt jelenti, hogy Japán és Svájc után Ausztriában utaznak a legtöbbet vasúton. Az ország 2020-ra vonatkozó távlati célkitűzése, hogy a közel 5000 km hosszúságú pályahálózatán évente 500 millió utast, illetve 150 millió tonna árut szállítson. A vasúti hálózat jelenleg tervezett fejlesztése és bővítése szintén e célkitűzés elérését szolgálja.
Az ABB következő generációs Effilight vontatási transzformátora szabadalmaztatott konstrukciójú, csúcstechnológiát képviselő olajkamrával épül. Az egyedi kialakítású olajkamra a teljes körű funkcionalitás garantálása mellett akár 70%-kal is csökkenti a szükséges olaj mennyiségét. Az olaj-megtakarítás ellensúlyozza azt a többlet rézfelhasználásból eredő költséget, amelyre a veszteségek mérséklése és az energiahatékonyság növelése érdekében van szükség. Az ABB a jobb energiahatékonysági követelmények érdekében úgy optimalizálta a termék konstrukcióját, hogy az azonos tömegű, de a hagyományos transzformátorokhoz képest 25 százalékkal csökkentette a terhelési veszteséget.
„A Bombardier és az ABB kapcsolata hosszú és kiváló együttműködésen alapszik. E mostani siker is megerősíti az ABB preferált beszállítói és hosszú távú technológiai partneri pozícióját” – nyilatkozta Claudio Facchin, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójának vezetője. „Az Effilight olyan innovatív technológiát képvisel, amely összhangban áll azzal a stratégia célkitűzésünkkel, hogy megoldások kifejlesztésével támogassuk az ingázók millióit szolgáló fenntartható mobilitást. Nagy örömünkre szolgál, hogy az osztrák vasúti hálózaton megvalósíthattuk az első kereskedelmi berendezés telepítését.”