close
Fenntarthatósági stratégiát dolgozott ki a Heineken
Friss

Fenntarthatósági stratégiát dolgozott ki a Heineken

A helyi közösségek támogatása, a vízbázisok védelme, a széndioxid kibocsátás csökkentése, a fenntartható beszerzés, a munkahelyi egészség és biztonság, valamint a felelős alkoholfogyasztás. Ezek a fő területei a HEINEKEN Hungária Zrt. fenntarthatósági stratégiájának. A 2010-ben indított, „Csapoljunk jobb világot!” elnevezésű program az alapanyagtól a fogyasztóig a társaság teljes tevékenységi körét átfogja. Az idei fenntarthatósági jelentésének eredményeit a HEINEKEN palackposta formájában hozta nyilvánosságra. A fenntarthatóság a sörfőzés során is kiemelkedően fontos. A környezetkímélő technológiák alkalmazásának köszönhetően a HEINEKEN 2008 óta 13,8 százalékkal csökkentette fajlagos vízfelhasználását, vállalati szinten 39 százalékkal mérsékelte CO2 kibocsátását, áramszükségletének 22, hőenergiaszükségletének pedig 32,6 százalékát megújuló energiaforrásokból fedezi. A keletkezett összes hulladék 98 százalékát újrahasznosítja. Termékeik kiszállítása során Magyarországon 9,6 százalékkal mérsékelte CO2 kibocsátását. 1 hektoliter értékesített sörre mindössze 1,94 kilogramm CO2 kibocsátás jut, ami a 6. legjobb eredmény a világon.

A vállalatok által évente közzétett fenntarthatósági jelentéseknek komoly jelentőségük van. Az ENSZ ugyanis még 2015-ben határozott meg 17 fenntartható fejlődési irányelvet, amelyektől a nemzetközi szervezetnél azt remélik, hogy a 15 év alatt sokat javíthat a Föld helyzetén. A vállalkozások számára a KPMG nemzetközi könyvvizsgáló cég és az ENSZ Global Compact a fenntarthatósági célok mátrixában olyan üzleti lehetőségeket gyűjtött össze, amelyekkel azok segíthetnek a kitűzött 17 irányelv megvalósításában. A fenntarthatósági jelentésekre azért van szükség, hogy minden érintett tisztában legyen azzal, hol tart a kijelölt úton.

A legnagyobb 200 magyar vállalat 80 százaléka készít éves fenntarthatósági jelentést, ám ezeknek mindössze 5 százalékát hitelesítették. A WWF 2015-ben feltárta, hogy a legnagyobb 60 magyar társaságból mindössze kettőnek van éghajlatvédelmi stratégiája, hatnak számszerűsített CO2 kibocsátási célja.
A légiközlekedésben, a mezőgazdaságban, a banki és biztosítási szektorban, a dohányiparban például egyetlen cégnek sincs megfogalmazott éghajlatvédelmi stratégiája, sem CO2 kibocsátás csökkentési menetrendje. Összességében a vállalatok ötöde elkötelezett vezetői szinten az éghajlatváltozás elleni küzdelem iránt.
Könnyen lehetne nagy változást elérni e téren, hiszen a külföldi anyacégek 90 százaléka készít fenntarthatósági jelentést, amit a magyar leánycégeknek csak át kellene venniük. A fenntarthatósági jelentésről készült infógrafika nagy felbontásban itt érhető el.