close
A Fiatnál a földgázüzem elterjesztésével csökkentenék a CO2 kibocsátást
Áram - Egyéb - Emisszió

A Fiatnál a földgázüzem elterjesztésével csökkentenék a CO2 kibocsátást

Az európai járműgyártóknak lehetetlen feladatot kellene 2008-ig megoldaniuk környezetvédelmi szakértők szerint. Kilométerenként legfeljebb 140 gramm lehetne a gépjárművek széndioxid kibocsátása. Az elmúlt évben még 163 grammnál tartottunk, vagyis rendkívül komoly fejlesztésekre volna szükség, nagyon rövid idő alatt.Ez csak egy vágy – minősítette a helyzetet Rinaldo Rinolfi, a Fiat fejlesztőközpontjának vezetője szakmai körben. Rinolfi szerint a hybridautók túlságosan barokkos technológiát képviselnek, nehéz akkumulátorokat kellene ugyanis magukkal cipelniük az elektromos motor meghajtásához, a nagyobb súly mozgatásához pedig több energiára van szükség, ami az energiahatékonyságot csökkenti, és növeli a carbonkibocsátást.

Az üzemanyagcella sem jelent megoldást az olasz szakember szerint, miután 2008 előtt aligha kerül forgalomba olyan nagyszámú cellás autó, amely jelentékenyen befolyásolná a közlekedési ágazat károsanyag kibocsátását. Rinolfi szerint a földgázüzem kifejlesztése lehet a gyors megoldás. Ennek az elégetése során 25 százalékkal kevesebb széndioxid szabadul fel, mint ugyanakkora energiatartalmú motorbenzin elégetésénél. Már csak az a kérdés, hogy lesz elérhető tömegesen a földgáz a közúti járművek számára.


Többnyire kérdőmondatokat használok, csillagásznak, atomfizikusnak készültem, de végül újságíró lettem. Húsz éve foglalkozom energiaügyekkel. Tizenhét éve, egy programozó barátommal alapítottuk az energiainfo-t, mindazoknak, akiket nemcsak a "mi" érdekel, hanem a "hogyan" is. Hiszek benne, hogy a kételkedés, és a nyitottság visz előbbre.