close
Tíz éven belül megismétlődhet az olajárválság
E-mobilitás - Egyéb

Tíz éven belül megismétlődhet az olajárválság

A Bloomberg elemzése szerint az elektromos autózás 2023-tól, napi 2 millió hordóval csökkentheti a világ kőolajigényét. Ez a 2014-es túlkínálathoz és az azóta megtapasztaét olajárzuhanáshoz hasonló helyzetet teremthet az oilprices.com értékelése szerint.

Az első félévben idén 128 százalékkal nőtt a kínai elektromosautó flotta, és messze felülmúltaz az amerikai paicokon várt növekedést. Ez arra enged következtetni, vélik elemzők, hogy a világon az elektromos autók száma a vártnál lényegesen gyorsabban szaporodik a jövőben, és elég gyors lesz a felfutás ahhoz, hogy ismét destabilizálja az olajpiacot.

A WoodMcKanzie szakértői úgy vélik, amint az elektromos autók képesek uganazt, vagy legalább összehasonlítható szolgáltatásokat nyújtani hatótávolságban, a terjedés sebessége már csak az ártól függ majd, amit ma leginkább az igen drága akkumulátorok tartanak magasan. Egy átlagos, 200 mérföldes hatótávolságú elektromos autó akkupakkja ma 15 ezer dollárba kerül, az ilyenne szerelt elektromos jármávek ára 25 ezer dollár fölött van.

Amint arról nemrég itt az energiainfo.hu-n is beszámoltunk, a bányaipari cégek, élükön a világ legnagyobbjával, a BHP Billitonnal, jelentős fellendülést várnak a fém, elssorban a rézpiacon az elektromos autózás rohamos bővülésével összefüggésben. A BHP-nál úgy számolnak, hogy 2035-ra 140 millió tölthető elektromos autó lesz a világ útjain, ami 11 millió tonnával, a mai kereslet harmadával növelheti meg a rézigényt a piacon.