Az orosz ĂŠs a magyar fĂŠl ma MoszkvĂĄban egyĂźttműkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄst Ăr alĂĄ a DĂŠli ĂĄramlat nevű gĂĄzvezetĂŠkről. A dokumentum kimondja: az OroszorszĂĄgbĂłl MagyarorszĂĄgon ĂĄt tervezett nemzetkĂśzi gĂĄzvezetĂŠket legkĂŠsőbb 2015. december 31-ĂŠn ĂĄt kell adni – Ărja a NĂŠpszabadsĂĄg.
Â
EgyĂźttműkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄst szignĂĄl ma MoszkvĂĄban a DĂŠli ĂĄramlat gĂĄzvezetĂŠk kapcsĂĄn orosz rĂŠszről a Gazprom gĂĄzvĂĄllalat, hazai oldalrĂłl pedig a Magyar FejlesztĂŠsi Bank (MFB).
A vezetĂŠket alapvetően az orosz Gazprom ĂŠs az olasz ENI tervezi kiĂŠpĂteni az orosz gĂĄzmezők ĂŠs az olasz fogyasztĂłk ĂśsszekĂśtĂŠsĂŠre, de az orosz fĂŠl a nyomvonalon fekvő Ăśsszes ĂĄllammal kĂźlĂśn szerződĂŠseket igyekszik kĂśtni. (Nem kizĂĄrt egy osztrĂĄk leĂĄgazĂĄs sem.)
A DĂŠli ĂĄramlat magyar szakasza valĂłban az egyik legaktuĂĄlisabb tĂŠma a kĂŠt orszĂĄg kĂśzĂśtt. Ăjra megerősĂtett informĂĄciĂłink szerint tovĂĄbbra is elsősorban a magyar kabinet szorgalmazza a pont egy ĂŠve alĂĄĂrt kormĂĄnykĂśzi megĂĄllapodĂĄs rĂŠszleteinek ĂrĂĄsba foglalĂĄsĂĄt. A tavalyi orosz-magyar kormĂĄnyegyezmĂŠny szerint a DĂŠli ĂĄramlat magyar szakaszĂĄra kĂśzĂśs vĂĄllalatot kell alapĂtani. Ennek 50 szĂĄzalĂŠkos tulajdonosakĂŠnt az orosz Gazpromot neveztĂŠk meg, a mĂĄsik 50 szĂĄzalĂŠkot pedig a szintĂŠn ĂĄllami MFB jegyeznĂŠ le. Akkor sokan meglepődtek azon, hogy hazai rĂŠszről nem a tervek kidolgozĂĄsĂĄra a Gazprommal mĂĄr kĂśzĂśs vĂĄllalatot is alapĂtĂł magyar Molt jelĂśltĂŠk meg, de a hivatalos indoklĂĄs szerint a rĂŠsztulajdonosoknak ĂĄllami irĂĄnyĂtĂĄs alatt kell ĂĄllniuk, mĂg ez a MolrĂłl mĂĄr nem mondhatĂł el.
Tavaly lapunknak Veres JĂĄnos pĂŠnzĂźgyminiszter – az orosz-magyar kormĂĄnykĂśzi bizottsĂĄg tĂĄrselnĂśke – mĂŠg abbĂŠli remĂŠnyĂŠnek adott hangot, hogy a vegyes vĂĄllalat ĂŠv vĂŠgĂŠig lĂŠtrejĂśhet. Ez vĂŠgĂźl is nem valĂłsult meg: Gazprom-forrĂĄsaink akkor Ăşgy fogalmaztak, hogy az orosz gĂĄztĂĄrsasĂĄg az ĂŠrintett ĂĄllamok – pĂŠldĂĄul BulgĂĄria, Szerbia ĂŠs MagyarorszĂĄg – esetĂŠben egyenszerződĂŠst kĂvĂĄn kidolgozni, amihez mĂŠg idő szĂźksĂŠgeltetik.
HabĂĄr a kormĂĄnytagok bĂĄtorĂtĂł jelenlĂŠtĂŠben a Gazprom ĂŠs az MFB ma sem cĂŠges alapĂtĂł okiratot szignĂĄl, az “egyĂźttműkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄs” a tervezett gĂĄzvezetĂŠk hazai szakaszĂĄval kapcsolatos elkĂŠpzelĂŠsek első cĂŠgszintű megfogalmazĂĄsa. E szerint a felek tovĂĄbbra is elkĂśtelezettek a beruhĂĄzĂĄs megvalĂłsĂtĂĄsa mellett. Az előkĂŠszĂźletekre most nĂŠgytagĂş “irĂĄnyĂtĂłbizottsĂĄg” alakulna, amely tĂśbbek kĂśzĂśtt “irĂĄnyĂtanĂĄ” a megvalĂłsĂthatĂłsĂĄgi tanulmĂĄny elkĂŠszĂźltĂŠt, illetve mĂĄjus kĂśzepĂŠig vĂŠglegesĂtenĂŠ a tervezet formĂĄjĂĄban mĂĄr ma elfogadandĂł cĂŠges alapĂtĂł okiratot. A megvalĂłsĂthatĂłsĂĄgi tanulmĂĄny azĂŠrt sarkalatos kĂŠrdĂŠs, mert annak elkĂŠszĂtĂŠsĂŠt a kormĂĄnykĂśzi megĂĄllapodĂĄs is meghagyja a Gazprom-Mol kĂśzĂśs vĂĄllalat kezĂŠben, amely azonban mĂĄig nem ĂĄllt elő a munkĂĄval. A mostani “egyĂźttműkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄs” terve is rĂŠszletesen kitĂŠr arra, ennek elkĂŠszĂźltĂŠnek időpontja hĂĄnyszor mĂłdosĂthatĂł.
A sok ĂĄltalĂĄnos megĂĄllapĂtĂĄs mellett egy komoly konkrĂŠtumot is tartalmaz a dokumentum: e szerint a DĂŠli ĂĄramlat magyar szakaszĂĄt legkĂŠsőbb 2015 vĂŠgĂŠig ĂĄt kellene adni. ĂrtĂŠkelĂŠsek szerint nemzetkĂśzi szinten is ez lenne az első olyan irat, amelyben a Gazprom konkrĂŠt ĂgĂŠretet tesz a megvalĂłsĂtĂĄs hatĂĄridejĂŠre. (Ehhez ĂŠrtelemszerűen alkalmazkodnia kell majd a bulgĂĄriai ĂŠs a szerbiai munkĂĄlatoknak, amelyek szĂĄmĂĄra a mostani orosz-magyar megĂĄllapodĂĄs mintĂĄul is szolgĂĄlhat.) Noha oroszorszĂĄgi ĂŠs kĂśzĂŠp-ĂĄzsiai terĂźleteken mĂĄr megkezdtĂŠk a DĂŠli ĂĄramlathoz szĂźksĂŠges kivitelezĂŠsi munkĂĄlatokat, egyelőre nem tudni, milyen pĂŠnzĂźgyi konstrukciĂłban valĂłsulna meg a gigaberuhĂĄzĂĄs.
Ăgy tudjuk: az orosz-magyar vegyes vĂĄllalatot az alapĂtĂłokirat-tervezet szerint egy elnĂśk ĂŠs kĂŠt vezĂŠrigazgatĂł irĂĄnyĂtja majd. Az elnĂśki poszton ĂŠvente vĂĄltjĂĄk majd egymĂĄst az orosz ĂŠs a magyar fĂŠl jelĂśltjei. Az első elnĂśk ĂŠrtesĂźlĂŠsĂźnk szerint Erős JĂĄnos, az MFB vezĂŠrigazgatĂłja lehet. A vezĂŠrigazgatĂłkat ĂŠrtelemszerűen szintĂŠn a kĂŠt fĂŠl jelĂślnĂŠ.
PĂŠnzről a tervezetben nem lesz szĂł. SzakĂŠrtők szerint a hazai szakasz kĂśltsĂŠge egymilliĂĄrd eurĂł kĂśrĂźl alakulhat. Ennek pĂŠnzelĂŠsĂŠre a gĂĄzipar helyett elsősorban a hitelezĂŠsben jĂĄratos MFB ajĂĄnlja is magĂĄt. A magyar szakasz megtĂŠrĂźlĂŠsĂŠt korĂĄbban mintegy 20 ĂŠvre tettĂŠk.
A tavalyi kormĂĄnykĂśzi megĂĄllapodĂĄssal ellentĂŠtben a most alĂĄĂrandĂł anyag nem tĂŠr ki a vezetĂŠkhez kapcsolhatĂł magyar fĂśld alatti gĂĄztĂĄrolĂł lehetősĂŠgĂŠre. Ez magyar rĂŠszről szintĂŠn a Mol Ăźgye, hiszen az Ăśsszes gĂĄztĂĄrolĂĄsra alkalmas kimerĂźlt hazai gĂĄzmező a tĂĄrsasĂĄg kezĂŠben van. Noha ennek kapcsĂĄn is tĂśbbszĂśr felreppent egy Mol-Gazprom vegyes vĂĄllalat alapĂtĂĄsĂĄnak lehetősĂŠge, e tĂĄrgyban egy ĂŠve folyamatosan “előrehaladottak” a tĂĄrgyalĂĄsok.
ZĂĄhonyrĂłl ĂŠs a MalĂŠvrĂłl is tĂĄrgyalnak MoszkvĂĄban A DĂŠli ĂĄramlat gĂĄzvezetĂŠk megvalĂłsĂtĂĄsa mellett magyarorszĂĄgi gĂĄztĂĄrozĂłk kĂśzĂśs kialakĂtĂĄsa, a MalĂŠv konszolidĂĄciĂłja lehetnek a legfőbb tĂŠmĂĄi a keddi magyar-orosz kormĂĄnykĂśzi tĂĄrgyalĂĄsoknak, amelyre GyurcsĂĄny Ferenc nyolc minisztere kĂsĂŠretĂŠben MoszkvĂĄba lĂĄtogat. A kormĂĄnyfőt Vlagyimir Putyin ĂŠs a magyar tĂĄrcavezetők orosz kollĂŠgĂĄi fogadjĂĄk. A tervek szerint GyurcsĂĄnnyal Dmitrij Medvegyev ĂĄllamfő is talĂĄlkozik. (Az Ăśtvenfős delgĂĄciĂł kĂźlĂśngĂŠppel utazik 12 milliĂł forintĂŠrt. A kormĂĄnyszĂłvivői iroda szerint ez a legolcsĂłbb megoldĂĄs, hiszen menetrend szerinti jĂĄrattal az Ăşt kĂŠt nappal tovĂĄbb tartana, azaz hĂĄromnapos lenne, Ăgy a repĂźlőjegy ĂĄra mellett szĂĄllĂĄskĂśltsĂŠget is kellene fizetni kĂŠt ĂŠjszakĂĄra.
A megbeszĂŠlĂŠseken a kĂśzlekedĂŠsi egyĂźttműkĂśdĂŠshez kapcsolĂłdĂłan a hosszĂş ideje megvalĂłsĂtĂĄs előtt ĂĄllĂł – magyar, orosz ĂŠs ukrĂĄn rĂŠszvĂŠtellel kialakĂtandĂł – zĂĄhonyi logisztikai kĂśzpont kĂŠrdĂŠse is terĂtĂŠkre kerĂźl. A transzkontinentĂĄlis vasĂşti csomĂłpont tervĂŠnek jĂśvőjĂŠt azonban beĂĄrnyĂŠkolhatja egy szlovĂĄk-orosz terv, amely szerint egy orosz szabvĂĄnynak megfelelő – szĂŠlesebb nyomtĂĄvĂş – vasĂşti vonalat ĂŠpĂtenĂŠnek SzlovĂĄkiĂĄn keresztĂźl BĂŠcsig.
SzĂł lesz a MalĂŠv konszolidĂĄciĂłjĂĄrĂłl is, miutĂĄn a magyar lĂŠgitĂĄrsasĂĄg kisebbsĂŠgi tulajdonosĂĄvĂĄ az orosz ĂĄllami Vnyesekonombank (VEB) lĂŠp elő. A pĂŠnzintĂŠzet kezelĂŠsĂŠben ĂĄll az ĂĄllami Aeroflot orosz lĂŠgitĂĄrsasĂĄg, amely ĂĄtvennĂŠ a MalĂŠv operatĂv irĂĄnyĂtĂĄsĂĄt. A MalĂŠvot birtoklĂł Airbridge Zrt. 49 szĂĄzalĂŠkĂĄt korĂĄbban megszerző orosz tulajdonosok (Borisz ĂŠs Alekszandr Abramovics fivĂŠrek) tavaly nyĂĄron csődĂśt jelentve felszĂĄmoltĂĄk az ĂĄltaluk jegyzett AirUnion orosz lĂŠgiszĂśvetsĂŠget. A MalĂŠv Ăźgye mĂŠg fĂźggőben van, mert a VEB egyelőre nem vette ĂĄt az Airbridge-rĂŠszvĂŠnyeket, ĂŠs a lĂŠgitĂĄrsasĂĄg finanszĂrozĂĄsa sem tisztĂĄzott.
Gázt adnak a Déli áramlatnak
Az orosz ĂŠs a magyar fĂŠl ma MoszkvĂĄban egyĂźttműkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄst Ăr alĂĄ a DĂŠli ĂĄramlat nevű gĂĄzvezetĂŠkről. A dokumentum kimondja: az OroszorszĂĄgbĂłl MagyarorszĂĄgon ĂĄt tervezett nemzetkĂśzi gĂĄzvezetĂŠket legkĂŠsőbb 2015. december 31-ĂŠn ĂĄt kell adni – Ărja a NĂŠpszabadsĂĄg.
Â
EgyĂźttműkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄst szignĂĄl ma MoszkvĂĄban a DĂŠli ĂĄramlat gĂĄzvezetĂŠk kapcsĂĄn orosz rĂŠszről a Gazprom gĂĄzvĂĄllalat, hazai oldalrĂłl pedig a Magyar FejlesztĂŠsi Bank (MFB).
A vezetĂŠket alapvetően az orosz Gazprom ĂŠs az olasz ENI tervezi kiĂŠpĂteni az orosz gĂĄzmezők ĂŠs az olasz fogyasztĂłk ĂśsszekĂśtĂŠsĂŠre, de az orosz fĂŠl a nyomvonalon fekvő Ăśsszes ĂĄllammal kĂźlĂśn szerződĂŠseket igyekszik kĂśtni. (Nem kizĂĄrt egy osztrĂĄk leĂĄgazĂĄs sem.)
A DĂŠli ĂĄramlat magyar szakasza valĂłban az egyik legaktuĂĄlisabb tĂŠma a kĂŠt orszĂĄg kĂśzĂśtt. Ăjra megerősĂtett informĂĄciĂłink szerint tovĂĄbbra is elsősorban a magyar kabinet szorgalmazza a pont egy ĂŠve alĂĄĂrt kormĂĄnykĂśzi megĂĄllapodĂĄs rĂŠszleteinek ĂrĂĄsba foglalĂĄsĂĄt. A tavalyi orosz-magyar kormĂĄnyegyezmĂŠny szerint a DĂŠli ĂĄramlat magyar szakaszĂĄra kĂśzĂśs vĂĄllalatot kell alapĂtani. Ennek 50 szĂĄzalĂŠkos tulajdonosakĂŠnt az orosz Gazpromot neveztĂŠk meg, a mĂĄsik 50 szĂĄzalĂŠkot pedig a szintĂŠn ĂĄllami MFB jegyeznĂŠ le. Akkor sokan meglepődtek azon, hogy hazai rĂŠszről nem a tervek kidolgozĂĄsĂĄra a Gazprommal mĂĄr kĂśzĂśs vĂĄllalatot is alapĂtĂł magyar Molt jelĂśltĂŠk meg, de a hivatalos indoklĂĄs szerint a rĂŠsztulajdonosoknak ĂĄllami irĂĄnyĂtĂĄs alatt kell ĂĄllniuk, mĂg ez a MolrĂłl mĂĄr nem mondhatĂł el.
Tavaly lapunknak Veres JĂĄnos pĂŠnzĂźgyminiszter – az orosz-magyar kormĂĄnykĂśzi bizottsĂĄg tĂĄrselnĂśke – mĂŠg abbĂŠli remĂŠnyĂŠnek adott hangot, hogy a vegyes vĂĄllalat ĂŠv vĂŠgĂŠig lĂŠtrejĂśhet. Ez vĂŠgĂźl is nem valĂłsult meg: Gazprom-forrĂĄsaink akkor Ăşgy fogalmaztak, hogy az orosz gĂĄztĂĄrsasĂĄg az ĂŠrintett ĂĄllamok – pĂŠldĂĄul BulgĂĄria, Szerbia ĂŠs MagyarorszĂĄg – esetĂŠben egyenszerződĂŠst kĂvĂĄn kidolgozni, amihez mĂŠg idő szĂźksĂŠgeltetik.
HabĂĄr a kormĂĄnytagok bĂĄtorĂtĂł jelenlĂŠtĂŠben a Gazprom ĂŠs az MFB ma sem cĂŠges alapĂtĂł okiratot szignĂĄl, az “egyĂźttműkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄs” a tervezett gĂĄzvezetĂŠk hazai szakaszĂĄval kapcsolatos elkĂŠpzelĂŠsek első cĂŠgszintű megfogalmazĂĄsa. E szerint a felek tovĂĄbbra is elkĂśtelezettek a beruhĂĄzĂĄs megvalĂłsĂtĂĄsa mellett. Az előkĂŠszĂźletekre most nĂŠgytagĂş “irĂĄnyĂtĂłbizottsĂĄg” alakulna, amely tĂśbbek kĂśzĂśtt “irĂĄnyĂtanĂĄ” a megvalĂłsĂthatĂłsĂĄgi tanulmĂĄny elkĂŠszĂźltĂŠt, illetve mĂĄjus kĂśzepĂŠig vĂŠglegesĂtenĂŠ a tervezet formĂĄjĂĄban mĂĄr ma elfogadandĂł cĂŠges alapĂtĂł okiratot. A megvalĂłsĂthatĂłsĂĄgi tanulmĂĄny azĂŠrt sarkalatos kĂŠrdĂŠs, mert annak elkĂŠszĂtĂŠsĂŠt a kormĂĄnykĂśzi megĂĄllapodĂĄs is meghagyja a Gazprom-Mol kĂśzĂśs vĂĄllalat kezĂŠben, amely azonban mĂĄig nem ĂĄllt elő a munkĂĄval. A mostani “egyĂźttműkĂśdĂŠsi megĂĄllapodĂĄs” terve is rĂŠszletesen kitĂŠr arra, ennek elkĂŠszĂźltĂŠnek időpontja hĂĄnyszor mĂłdosĂthatĂł.
A sok ĂĄltalĂĄnos megĂĄllapĂtĂĄs mellett egy komoly konkrĂŠtumot is tartalmaz a dokumentum: e szerint a DĂŠli ĂĄramlat magyar szakaszĂĄt legkĂŠsőbb 2015 vĂŠgĂŠig ĂĄt kellene adni. ĂrtĂŠkelĂŠsek szerint nemzetkĂśzi szinten is ez lenne az első olyan irat, amelyben a Gazprom konkrĂŠt ĂgĂŠretet tesz a megvalĂłsĂtĂĄs hatĂĄridejĂŠre. (Ehhez ĂŠrtelemszerűen alkalmazkodnia kell majd a bulgĂĄriai ĂŠs a szerbiai munkĂĄlatoknak, amelyek szĂĄmĂĄra a mostani orosz-magyar megĂĄllapodĂĄs mintĂĄul is szolgĂĄlhat.) Noha oroszorszĂĄgi ĂŠs kĂśzĂŠp-ĂĄzsiai terĂźleteken mĂĄr megkezdtĂŠk a DĂŠli ĂĄramlathoz szĂźksĂŠges kivitelezĂŠsi munkĂĄlatokat, egyelőre nem tudni, milyen pĂŠnzĂźgyi konstrukciĂłban valĂłsulna meg a gigaberuhĂĄzĂĄs.
Ăgy tudjuk: az orosz-magyar vegyes vĂĄllalatot az alapĂtĂłokirat-tervezet szerint egy elnĂśk ĂŠs kĂŠt vezĂŠrigazgatĂł irĂĄnyĂtja majd. Az elnĂśki poszton ĂŠvente vĂĄltjĂĄk majd egymĂĄst az orosz ĂŠs a magyar fĂŠl jelĂśltjei. Az első elnĂśk ĂŠrtesĂźlĂŠsĂźnk szerint Erős JĂĄnos, az MFB vezĂŠrigazgatĂłja lehet. A vezĂŠrigazgatĂłkat ĂŠrtelemszerűen szintĂŠn a kĂŠt fĂŠl jelĂślnĂŠ.
PĂŠnzről a tervezetben nem lesz szĂł. SzakĂŠrtők szerint a hazai szakasz kĂśltsĂŠge egymilliĂĄrd eurĂł kĂśrĂźl alakulhat. Ennek pĂŠnzelĂŠsĂŠre a gĂĄzipar helyett elsősorban a hitelezĂŠsben jĂĄratos MFB ajĂĄnlja is magĂĄt. A magyar szakasz megtĂŠrĂźlĂŠsĂŠt korĂĄbban mintegy 20 ĂŠvre tettĂŠk.
A tavalyi kormĂĄnykĂśzi megĂĄllapodĂĄssal ellentĂŠtben a most alĂĄĂrandĂł anyag nem tĂŠr ki a vezetĂŠkhez kapcsolhatĂł magyar fĂśld alatti gĂĄztĂĄrolĂł lehetősĂŠgĂŠre. Ez magyar rĂŠszről szintĂŠn a Mol Ăźgye, hiszen az Ăśsszes gĂĄztĂĄrolĂĄsra alkalmas kimerĂźlt hazai gĂĄzmező a tĂĄrsasĂĄg kezĂŠben van. Noha ennek kapcsĂĄn is tĂśbbszĂśr felreppent egy Mol-Gazprom vegyes vĂĄllalat alapĂtĂĄsĂĄnak lehetősĂŠge, e tĂĄrgyban egy ĂŠve folyamatosan “előrehaladottak” a tĂĄrgyalĂĄsok.
ZĂĄhonyrĂłl ĂŠs a MalĂŠvrĂłl is tĂĄrgyalnak MoszkvĂĄban A DĂŠli ĂĄramlat gĂĄzvezetĂŠk megvalĂłsĂtĂĄsa mellett magyarorszĂĄgi gĂĄztĂĄrozĂłk kĂśzĂśs kialakĂtĂĄsa, a MalĂŠv konszolidĂĄciĂłja lehetnek a legfőbb tĂŠmĂĄi a keddi magyar-orosz kormĂĄnykĂśzi tĂĄrgyalĂĄsoknak, amelyre GyurcsĂĄny Ferenc nyolc minisztere kĂsĂŠretĂŠben MoszkvĂĄba lĂĄtogat. A kormĂĄnyfőt Vlagyimir Putyin ĂŠs a magyar tĂĄrcavezetők orosz kollĂŠgĂĄi fogadjĂĄk. A tervek szerint GyurcsĂĄnnyal Dmitrij Medvegyev ĂĄllamfő is talĂĄlkozik. (Az Ăśtvenfős delgĂĄciĂł kĂźlĂśngĂŠppel utazik 12 milliĂł forintĂŠrt. A kormĂĄnyszĂłvivői iroda szerint ez a legolcsĂłbb megoldĂĄs, hiszen menetrend szerinti jĂĄrattal az Ăşt kĂŠt nappal tovĂĄbb tartana, azaz hĂĄromnapos lenne, Ăgy a repĂźlőjegy ĂĄra mellett szĂĄllĂĄskĂśltsĂŠget is kellene fizetni kĂŠt ĂŠjszakĂĄra.
A megbeszĂŠlĂŠseken a kĂśzlekedĂŠsi egyĂźttműkĂśdĂŠshez kapcsolĂłdĂłan a hosszĂş ideje megvalĂłsĂtĂĄs előtt ĂĄllĂł – magyar, orosz ĂŠs ukrĂĄn rĂŠszvĂŠtellel kialakĂtandĂł – zĂĄhonyi logisztikai kĂśzpont kĂŠrdĂŠse is terĂtĂŠkre kerĂźl. A transzkontinentĂĄlis vasĂşti csomĂłpont tervĂŠnek jĂśvőjĂŠt azonban beĂĄrnyĂŠkolhatja egy szlovĂĄk-orosz terv, amely szerint egy orosz szabvĂĄnynak megfelelő – szĂŠlesebb nyomtĂĄvĂş – vasĂşti vonalat ĂŠpĂtenĂŠnek SzlovĂĄkiĂĄn keresztĂźl BĂŠcsig.
SzĂł lesz a MalĂŠv konszolidĂĄciĂłjĂĄrĂłl is, miutĂĄn a magyar lĂŠgitĂĄrsasĂĄg kisebbsĂŠgi tulajdonosĂĄvĂĄ az orosz ĂĄllami Vnyesekonombank (VEB) lĂŠp elő. A pĂŠnzintĂŠzet kezelĂŠsĂŠben ĂĄll az ĂĄllami Aeroflot orosz lĂŠgitĂĄrsasĂĄg, amely ĂĄtvennĂŠ a MalĂŠv operatĂv irĂĄnyĂtĂĄsĂĄt. A MalĂŠvot birtoklĂł Airbridge Zrt. 49 szĂĄzalĂŠkĂĄt korĂĄbban megszerző orosz tulajdonosok (Borisz ĂŠs Alekszandr Abramovics fivĂŠrek) tavaly nyĂĄron csődĂśt jelentve felszĂĄmoltĂĄk az ĂĄltaluk jegyzett AirUnion orosz lĂŠgiszĂśvetsĂŠget. A MalĂŠv Ăźgye mĂŠg fĂźggőben van, mert a VEB egyelőre nem vette ĂĄt az Airbridge-rĂŠszvĂŠnyeket, ĂŠs a lĂŠgitĂĄrsasĂĄg finanszĂrozĂĄsa sem tisztĂĄzott.